پایداری  مردم ایلام در دوران دفاع مقدس الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از عرصه های افتخارآمیز و اقتدار ایران اسلامی است، گفت: ۸ سال مقاومت و پایداری مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و جمعی از کارکنان اداره کل  با حضور در منزل «جعفر احمدبیگی» از کارکنان رزمنده و جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس این اداره کل، دیدار و گفت و گو کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این دیدار با  گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز هر چه داریم به برکت خون شهیدان و فداکاری جانبازان و ایثارگران است که در طول ۸ سال دفاع مقدس از همه چیز خود، برای دفاع از کیان اسلامی گذشتند.

 

«عمران خودآموز» با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: دفاع مقدس یکی از عرصه های افتخارآمیز و  اقتدار ایران اسلامی است و خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران حق بزرگی بر عهده ما دارند.

 

وی با بیان اینکه تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و جانبازان وظیفه ای همگانی است، ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز این افتخار را دارد که تعدادی از یادگاران دوران دفاع مقدس را در جمع همکاران خود دارد و هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تجلیل از ایثارگری ها و جانبازی این عزیزان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلام استان ایلام در ادامه با اشاره به اینکه ۸ سال ایستادگی و از خود گذشتگی مردم غیور و شهید پرور استان ایلام در طول دفاع مقدس الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است، ابراز کرد:  یکی از رسالت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت باورهای دینی و ملی مردم نسبت به مقوله ایثار و از خودگذشتگی است.

 

خودآموز با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تاکید و اهتمام ویژه ای در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت داشته و  دارند، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تلاش است که با حمایت از جامعه مخاطبین خود از جمله هنرمندان، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تولید محتوا با موضوع دفاع مقدس نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا کند.

 

گفتنی است در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر از جانباز دوران هشت دفاع مقدس آقای« جعفر احمدبیگی» تجلیل شد.

 

کد خبر 977362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha