راه اندازی غرفه مجازی «روشنای خاطره ها»/ همکاری بیش از ۱۰۰۰ هنرمند گلستانی با حوزه هنری

خواجه نژاد از ایجاد غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان «روشنای خاطره ها» به یاد «عیسی بادلی» نخستین شهید دوران دفاع مقدس شهرستان گرگان در گلستان خبر داد.

«محمود خواجه نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برپایی نمایشگاه، برگزاری محفل ادبی و شعرخوانی هنرمندان استان گلستان تحت عنوان «چله حماسه» در فضای مجازی، حضور در نمایشگاه اقتدار۴۰، اجرای دو نمایش خیابانی تحت عنوان یک بقچه آرزو و هدف های روشن از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در گلستان بوده است.

 

رئیس حوزه هنری گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری نمایش صحنه ای در هفته دفاع مقدس وجود نداشت اما به جای آن نمایش خیابانی اجرا شد که با استقبال خوبی نیز همراه بود، از طرفی برگزاری نمایش های خیابانی برای کسانی که امکان حضور در سالن ها را ندارند یک فرصت است.

 

وی به ایجاد غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان «روشنای خاطره ها» به همت حوزه هنری اشاره کرد و یادآور شد: این غرفه به نام «عیسی بادلی» اولین شهید دوران دفاع مقدس شهرستان گرگان افتتاح شد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت www.8roshana.ir از مزایای این غرفه بهره مند شوند.


خواجه نژاد به حمایت حوزه هنری از هنرمندان اشاره و خاطرنشان کرد: سیاستی که طی سال های اخیر در حوزه هنری دنبال می شود تولیدمحور بودن برنامه ها است.

 

رئیس حوزه هنری گلستان متذکر شد: متاسفانه به اقتصاد هنر توجه نشده است حال آنکه تولید آثار هنری یک منبع درآمدی برای هنرمندان محسوب می شود لذا حوزه هنری به جای آنکه اعتبارات خود را صرف برنامه ها و برگزاری همایش ها کند به بخش تولید اختصاص داده است.

 

وی تأکید کرد: در وهله نخست نمود کار هنری تولید اثر است و کسی نمی تواند ادعای هنرمند بودن کند اما اثری تولید نکند، از طرفی با تولید اثر ضمن آنکه منبع درآمدی برای هنرمند ایجاد می شود آثار تولیدی حوزه هنری نیز رونق می گیرد.


خواجه نژاد افزود: به جرأت می توان گفت استان گلستان قوی ترین آرشیو آثار هنری را در بخش انقلاب اسلامی دارد و حوزه هنری گلستان در بخش تولید آثار هنری با موضوع انقلاب اسلامی در بین سایر مراکز سرآمد است.

 

رئیس حوزه هنری گلستان ابراز داشت: هر هنرمندی که طرحی داشته باشد با مراجعه به حوزه هنری طرح موردنظر خود را ارائه می کند و در صورت تایید، انعقاد قرارداد انجام می شود و به نوعی طرح آن خریداری و حمایت می شود.

 

وی تصریح کرد: در استان گلستان بیش از یک هزار هنرمند با گرایش های مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقبم با حوزه هنری ارتباط دارند.

 

خواجه نژاد، امرار معاش را بزرگترین دغدغه هنرمندان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی هنری تغییر کرده است و برگزاری نمایش، موسیقی و بسیاری از برنامه های سالنی با شیوع این ویروس لغو شده است. 

 

کد خبر 977363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha