دفاع مقدس راه شهدای مدافع حرم و مقاومت را نشان داد

حجت الاسلام شیری با بیان اینکه دفاع مقدس درس آزادگی و ایستادگی را به کشورهای مسلمان دنیا داد، گفت: دفاع مقدس راه شهدای مدافع حرم و مقاومت را نشان داد.

حجت الاسلام شوزب شیری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس در چهلمین سالگرد این دفاع گفت: در طول تاریخ ایران اولین بار است که در جنگی به نام دفاع مقدس خاک و جغرافیای کشور ما محفوظ می ماند در حالی که در تمام جنگ های گذشته بخشی از کشور را بریدند و بردند.

 

مدیر کل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف افزود: امروز در سطح دنیا پرچم اسلام به فضل الهی بلند است و دلیل آن این است که ما در دفاع مقدس موفق بوده ایم و در بسیاری از مجالس نام اسلام همچنان می درخشد.

 

وی گفت: احیای روحیه ایثار، از خود گذشتگی و فداکاری از جمله دستاوردهای مهم دفاع مقدس است و همین ایثار و از خود گذشتگی موجب شد که سوریه نجات پیدا کند و داعش از بین برود.

 

وی اظهار کرد: دفاع مقدس به مردم دنیا درس داد که هزاران داعشی که سوریه، لبنان، عراق و افغانستان را به تصرف خود درآورده بودند، درس داد تا بتوانند از کشور خود دفاع کنند. امروز می بینیم که اگر تهاجمی در گوشه ای از دنیا صورت می گیرد، بلافاصله نیروهای بسیجی حرکت می کنند و خلأهای مقابله با دشمن را پر می کنند.

 

وی گفت: دفاع مقدس موجب شد روحیه سلحشوری و ایثار در میان جوانان باقی بماند. فرهنگ دفاع مقدس موجب شد شهدای مدافع حرم در دفاع از کشور به پا خیزند. این دفاع مقدس بود که شهدای مقاومت را رقم زد.


وی با بیان اینکه یمن چگونه در برابر دشمنی که آمریکا از آن حمایت می کند، ایستاد، گفت: در حالی که آمریکا و آل سعود از دشمنان یمن حمایت می کنند اما این دفاع مقدس بود که به یمن آموخت تا در برابر چند کشور قوی که پشت پرده آن آمریکا، اسراییل و فرانسه است، بایستد و مقابله کند.

 

 

کد خبر 977372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha