قرارداد نظامی جمهوری چک با صهیونیستها

وزارت امور خارجه اسرائیل روز گذشته گفت ، جمهوری چک در معامله ای به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیون دلار معامله ای را برای خرید یک سیستم موشکی ضد هوایی اسرائیلی امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، وزارت امور خارجه اسرائیل روز گذشته گفت ، جمهوری چک در معامله ای به ارزش تقریبی 450 میلیون دلار معامله ای را برای خرید یک سیستم موشکی ضد هوایی اسرائیلی امضا کرده است.

 

SPYDER توسط سامانه های پیشرفته دفاع رافائل ساخته شده است ، یک سیستم موشکی سطح به هوا با ارتفاع کم تا زیاد است که برای محافظت در برابر هواپیماهای جنگنده ، هلی کوپترها ، دیگر موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است.

 

طبق گزارش تایمز اسرائیل ، جمهوری چک قصد دارد چهار دستگاه SPYDER خریداری کند.

 

وزیر دفاع چک ، لوبومیر متنار روز جمعه گفت که این سیستم در نوسازی ارتش چک موثر خواهد بود. وی افزود ارتش قبل از تصمیم گیری در مورد سیستم اسرائیلی ، 9 سیستم را از هفت تولید کننده تجزیه و تحلیل کرده است.

 

 وی در توئیتر خود نوشت: یکی از مهمترین پروژه های نوسازی ارتش ما ، سیستم موشکی ضدهوایی است. وی نوشت ، زمان آن فرا رسیده است که بیش از 40 سال سیستم  شوروی جایگزین شود.

 

وزارت دفاع چک پیش بینی می کند ارزش این معامله تقریبا 430 میلیون دلار باشد و در اوایل سال 2021 نهایی شود و تحویل آن دو سال بعد انجام شود.

کد خبر 977485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha