هفت مگاوات به میزان تولید برق در آذربایجان غربی اضافه شد

اکبر حسن‌بگلو گفت: با حضور وزیر نیرو و افتتاح نیرو گاه در آذربایجان غربی، هفت مگاوات به میزان تولید برق در استان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «اکبر حسن‌بگلو» در حاشیه راه اندازی نیروگاه بخش خصوصی شرکت فراز انرژی سهند که امروز(8شهریور) با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: شرکت فراز انرژی سهند در شهرک صنعتی فاز سه ارومیه مجوز پروانه احداث نیروگاه هفت مگاواتی را از شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی دریافت کرده بود که تمامی مراحل بعدی را پشت سر گذاشته و امروز با حضور وزیر نیرو راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی افزود: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای تحقق رویکرد سال‌های اخیر وزارت نیرو در حوزه خصوصی‌سازی و بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی، غیردولتی و ایجاد شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی در صنعت برق،پروانه‌های احداث مختلفی در حوزه فعالیت این شرکت صادر کرده است.

وی تصریح کرد: مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از اهداف توسعه صنعت برق است.

این مسئول اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای تحقق افزایش برق تولیدی از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این استان استفاده می‌کند.

حسن‌بگلو با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید برق توسط بخش خصوصی و حمایت از تولید مولدهای مقیاس کوچک از هیچ کمکی دریغ نمی کند، گفت: امیدواریم بتوانیم با راه اندازی نیروگاه های متعدد در استان علاوه بر سرمایه گذاری زمینه های اشتغال زایی را نیز فراهم آوریم.

گفتنی است، بهره‌برداری از واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه، خط انهر- ارومیه گازی، خط تغدیه «خان تختی»، احداث خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه، فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه و نیروگاه مقیاس کوچک از طرح‌های مورده بهره‌برداری است.

کد خبر 977543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha