زمین خواری در حاشیه شهرها مورد بررسی قرار گرفت

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با موضوع «زمین خواری در حاشیه شهرها» و ساماندهی حاشیه شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی سه شنبه (8 مهر) در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با موضوع «زمین خواری در حاشیه شهرها» با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی، گفت: در جلسه اخیر مصوب شد برای این گونه اراضی که محصور شده اند و آثار تصرف در آن ها وجود دارد، بدون نیاز به مصوبه اقدام شود.

 

 

معاون عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: اراضی دولتی که دیوار کشیده شده و یا حتی در حد بلوک چینی هم هست را می توانند به شهرداری اعلام کنند و باید مجوز تخریب دیوارها را از شهرداری بگیرند.

 

 

سید مهدی قویدل هم گفت: ساماندهی حاشیه شهر و به ویژه شهرک صنعتی و الله آباد و 14 معصوم در دستور کار قرار گرفته و به صورت خاص موضوع شهرک صنعتی با توجه به جلساتی که با دفاتر تسهیل گری داشتیم و برخی از سمن ها و نهادهای مردمی نیز حضور داشتند و یک سری اطلاعاتی را جمع آوری کردیم؛ مصوبات خوبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح شد و بعد از آن معاونت عمرانی استانداری کرمان به صورت ویژه در این قضیه ورود کردند.

 

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: تعداد افراد فاقد شناسنامه در شهرک صنعتی کرمان، شناسایی شدند و جلساتی با اداره کل ثبت احوال برگزار شد و این موضوع در حال پیگیری است.

 

 

وی اظهار داشت: در بحث کوره های موجود در شهرک صنعتی کرمان هم مستندسازی و گزارش ها تهیه و اخطارهای لازم از طریق شهرداری داده شده و انتقال کورها نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

علی حاجی زاده نیز بیان کرد: تا به امروز از حدود 90 نفر از پرسنل را در امر حفاظت از این اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها استفاده کردیم.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در 6 ماهه ابتدای سال 99 تعداد پرونده های تشکیل شده برای تصرفات 200 پرونده، تعداد احضاریه های صادره 238 مورد، تعداد رفع تصرف فوری 55 مورد و مساحت رفع تصرفات 84 هکتار به ارزش تقریبی 65 میلیارد تومان بوده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در سال 99، برای تصرفات قلع و قمع، 115 پرونده تشکیل شد و تعداد احضاریه ها 123 مورد بوده است.

 

 

حاجی زاده گفت: درباره ساماندهی کامیون های حمل مصالح ساختمانی که بعضاً تعدادی از آن ها مشمول بارنامه نیستند زیرا این افراد در ساعات بعدازظهر و شب ممکن است مصالح به آن محل ها حمل کنند و با مصالح بی کیفیت یک تصرف جدیدی را ایجاد کنند، می توان با ساماندهی کامیون های حمل مصالح و بارنامه، مانع از انجام کار آنان شد.

 

 

سرهنگ مجید خواجویی نیز بیان کرد: حکمی را در حوزه شهرک 14 معصوم اجرا شد که حدود 4 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی آزاد شده و در شهرستان های دیگر هم احکامی بوده که آزادسازی شده اند.

 

 

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان در خصوص مشاور املاکی ها هم به دلیل اینکه بحث انتقال مال غیر، مطرح شد، بیان کرد: اگر موضوع و پرونده ای بررسی شود و موضوعیت پیدا کند آماده همکاری هستیم.

 

مهران عالم زاده، شهردار کرمان در این نشست گفت: در بحث پاک سازی شهرک صنعتی، حدوداً بیش از 300 کامیون خاک و نخاله ظرف دو هفته گذشته جمع آوری شد و حدود کوره های آهک پزی شهرک صنعتی تقریباً مشخص و به آن ها اخطار داده شده است.

کد خبر 977551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha