۲۸ درصد خادمیاران رضوی توفیق خدمت در حرم مطهر را پیدا کردند

عصارنیا با بیان این که ۱۰۵ هزار خادمیار رضوی داریم که از این تعداد ۲۸ درصد آنها در کشور توفیق خدمت در حرم رضوی را داشتند، گفت: جذب خادمیاری در اختیار کانون‌ها قرار گرفته است و ما خادم عام قبول نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی اکبرعصارنیا» امروز(8 مهر) در نشست با دبیر کانون‌های خدمت رضوی گفت: 105 هزار خادمیار رضوی داریم که از این تعداد 28 درصد آنها در کشور توفیق خدمت در حرم را داشتند؛ تقویت حال و هوای امام رضایی تشکل های مردمی هدف اول است که نیاز به کار زیادی دارد و ضروری است فکر کرده و کمک کنیم تا مدل جدیدی در شهرستان‌ها تولید کنیم.

 

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی با بیان این که به تشکیل کانون‌ها در شهرستان‌ها تاکید داریم؛ افزود: بحث یاوران رضوی را داریم که کار آنها محدود به کانون‌ها نیست و همه تشکل‌ها می‌توانند همکاری کنند؛ یاوران رضوی که علاقه به خادمیاری ندارد تنها امکان خدمت در حرم را نخواهند داشت.

 

وی ادامه داد: ارتقای نگاه خدمات‌دهی به مردم مهم است؛ هم چنین تقویت نگاه اجتماعی به مخاطب و ارائه بسته‌ای از خدمات برای ما اهمیت دارد؛ ما مسئولیت مهمی در قبال دانش آموزان نخبه داریم و کیفیت خدمات‌دهی در تشکل‌ها مد نظر ما است، اما در دوره قبل به کمیت‌ها تاکید کردیم.

 

عصارنیا با بیان این که جذب خادمیاری در اختیار کانون‌ها قرار گرفته و ما خادم عام قبول نمی‌کنیم؛ گفت: در هر شهرستان 6 تا کانون عمومی و 8 کانون تخصصی باید ایجاد شود؛ توجه به حوزه سلامت و ورزشی، برگزاری روضه‌های خانگی، سرزدن به خانواده‌های تحت پوشش، اجرای کارهای فرهنگی و اعزام اردوها باید در حوزه خادمیاری در دستور کار قرار بگیرد.

 

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی افزود: باید از بین جامعه هدف خانواده‌های محروم‌تر شناسایی شوند، از مجموع نامه‌های رسیده به آستان قدس هزار و 26 نامه موضوعش این بود که ما در مشهد زندگی می‌کنیم ولی نتوانستیم برای زیارت به حرم امام رضا(ع) مشرف شویم؛ اگر بتوانیم نیازهای مختلف خانواده‌ها را تامین کنیم کار بزرگی کردیم؛ هر تشکلی که تجربه موفق داشت می‌تواند در قالب برگزاری جشنواره خدمت نسبت به ارسال تجربه اقدام کند.

 

 

 

 

کد خبر 977600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha