هیچ خانه ای در بمبئی به مسلمانان اجاره داده نمی شود

در چند سال گذشته مسئله تبعیض مسکن در کلانشهرهای هند جای ثابتی را در خط مقدم بحث های سیاسی و اجتماعی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « siasat»، در چند سال گذشته مسئله تبعیض مسکن در کلانشهرهای هند جای ثابتی را در خط مقدم بحث های سیاسی و اجتماعی به خود اختصاص داده است.

 

این در حالی است که تجزیه و تحلیل جامعه شناختی در این زمینه نشان داده است که تبعیض مسکن به عنوان مکانیسم جداسازی و محرومیت اجتماعی عمل می کند.

 

تبعیض مسکن یکی از جنبه های تعداد زیادی از اقدامات تبعیض آمیز خصوصی در رابطه با اشتغال ، اسکان و دسترسی به کالاهای عمومی علیه مسلمانان است.

 

 

یکی از مسلمان متولد «راتناگیری»  منطقه ای در «ماهاراشترا»  به دلیل مذهب خود از اجاره محل اقامت محروم شده است.

 

وی در این باره می گوید: پس از قرنطینه کرونایی اجاره ها به شدت پایین آمد چرا که بسیاری از مستاجران شروع به تخلیه خانه ها کردند. برخی شغل خود را از دست دادند ، به برخی گفته شد که از خانه کار کنند بنابراین آنها موقتا به مکان های اصلی اقامت خود منتقل شدند و این منجر به خالی شدن خانه های زیادی در شهر شد. من هنوز دنبال خانه می گشتم و این را فرصت خوبی می دیدم، اما این بار من در مورد دین خود به مشاورین املاک گفتم تا فقط خانه هایی را که به مسلمانان اجاره داده می شود به من نشان دهند تا من دیگر تحقیر نشوم.

 

این شهروند مسلمان ادامه داد: اما آنها شروع به بردن من به خانه هایی کردند که اصلا جذاب نبودند.

 

نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که حدود 60 درصد از خانه های اجاره ای به حومه شهر بمبئی به مسلمانان اجاره داده نمی شود و آنها اجازه ندارند به هیچ عنوان در این خانه ها زندگی کنند.

کد خبر 977630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha