تشکیل ۳ هزار و ۳۰۰ پرونده تخلف طی شش‌ماهه اول سال در استان یزد

علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد از ۵۲۷۰۳ مورد بازرسی و ۳۳۰۱ مورد پرونده تخلف طی شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۹ در استان یزد خبر داد.

«محمدرضا علمدار یزدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: طی شش‌ماهه اول سال جاری تعداد 52 هزار و 703 واحد صنفی و غیر صنفی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی خدماتی و خدمات فنی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 3765 مورد تخلف کشف و در قالب 3301 فقره پرونده به ارزش 181 میلیارد و 965 میلیون ریال درزمینهٔ تخلفات احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و سایر تخلفات جهت رسیدگی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در این مدت 3108 مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ستاد خبری 124 دریافت گردیده است.

وی ادامه داد: بیشترین تماس‌های تلفنی صورت گرفته درزمینهٔ گرانی و یا اطلاع از قیمت گوشت، مرغ، شیر، لبنیات، تخم‌مرغ و سایر مواد غذایی، لوازم‌خانگی، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی بوده و مابقی به‌عنوان شکایات مردمی ثبت و جهت رسیدگی به واحدهای بازرسی این سازمان و بازرسی اصناف ارسال‌شده است.

علمدار یزدی گفت: از اولویت‌های مهم سازمان در رصد و پایش بازار و اجرای طرح‌های نظارتی، درج قیمت کالا و صدور فاکتور خرید توسط واحدهای صنفی است که با همکاری اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی در سطح استان به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت با مردم است و همشهریان محترم می‌توانند گزارشات و نظرات انتقادی خود را با این سازمان در میان بگذارند.

کد خبر 978173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha