«سه شنبه های تکریم»، فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ ایثار است

نازاریان بیان سیره و منش شهدا را بستر ترویج فرهنگ ایثار دانست و گفت: طرح ملی « سه شنبه های تکریم» فرصتی برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید حسین نازاریان» امروز(9 مهر) در مراسم تکریم خانواده شهید« فرشاد شفیع پور» که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرستان کانون های فرهنگی وهنری مساجد وجمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی « سه شنبه های تکریم» با رویکد تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهدا برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور، دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» فرصتی مناسب در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت مساجد است.

 

 وی خاطرنشان کرد: سرمایه عظیم و ارزشمند شهداء و ایثار و گذشت خانواده های معظم شهدا به عنوان الگوی اصیل رفتاری برای عموم مردم به ویژه مسئولان نظام اسلامی است.

 

 نازاریان افزود: شهدا کسانی بودند که برای نظام و ملت خود ایثارگری ها کردند و جان خود را فدای ملت، خاک وطن و ارزش های اسلامی کردند، تا ایران اسلامی و ملت ایران همیشه سربلند بمانند.

 

وی با بیان اینکه سرکشی از خانواده های معظم شهدا وظیفه قانونی و شرعی همه مسئولان است، افزود: سرکشی از خانواده شهدا و بازخوانی زندگی نامه و وصیت نامه های شهدا همواره چراغ راه روشنی برای ادامه حرکت و پویایی نظام مقدس اسلامی است.

 

 نازاریان بیان کرد: امروز علاوه بر دیدار مسئولان با خانواده های معظم شهدا، با هماهنگی های به عمل آمده جوانان پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد محلات هم از خانواده های معظم شهدا سرکشی می کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: حضور جوانان پای صحبت های والدین و خانواده شهیدان، بیان خاطرات شهدا، مرور زندگی نامه و وصیت نامه های شهدا زمینه ساز ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت در بین نسل جوان و نوجوان است.

 

وی با بیان اینکه این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، افزود: جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تلاش می شود با تعداد افراد محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم برگزار شود.

 

نازاریان افزود: با هماهنگی صدا و سیمای مرکز استان، طی سه روز از هفته قبل از اذان مغرب و عشاء صحبت های خانواده های شهدا درخصوص شهدا و وصیت نامه شهیدان از شبکه استانی افلاک پخش می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: این مهم با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ ایثار و انتقال این فرهنگ غنی به نسل جوان و نوجوان کشور انجام می شود.

 

 گفتنی است، طرح ملی« سه شنبه های تکریم» از جمله طرح های موفق و پیشتازی است که به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با محوریت مسجد و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی می شود. 

 

 در ادامه طرح ملی « سه شنبه های تکریم» از مادر شهید« فرشاد شفیع پور» تجلیل شد.

 

همچنین خاطراتی از این شهید والا مقام توسط همرزم شهید نقل شد.

کد خبر 978185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha