​۳ عامل رفتاری خطرساز بروز بیماری های قلبی و عروقی

بنی هاشم، رژیم غذایی ناسالم، تحرک بدنی ناکافی و مصرف دخانیات را از علل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی برشمرد.

«سامیه بنی هاشم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نخستین علت مرگ و میر در دنیا و کشورمان بیماری های قلبی و عروقی است.

 

کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: بیماری های قلبی و عروقی سالانه بیش از 17 میلیون نفر در سراسر جهان را به کام مرگ فرو می برد.

 

وی یادآور شد: در کشور ما هر ساله علت یک سوم مرگ و میر بیماری های قلبی و عروقی است که سه عامل خطر رفتاری اعم از رژیم غذایی ناسالم، تحرک بدنی ناکافی و مصرف دخانیات از علل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

 

بنی هاشم با بیان اینکه افراد با تغییر در شیوه زندگی می توانند از ابتلای خود به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی و چربی های حیوانی، کاهش میزان مصرف نمک و غذاهای کنسروی و فرآوری شده، استفاده بیشتر از میوه جات و سبزیجات، حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط مانند پیاده روی و اجتناب از دخانیات می تواند از بروز سکته های قلبی و مغزی پیشگیری کند.

 

کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان ابراز داشت: شیوع کرونا برای بیماران قلبی یک تهدید دو لبه محسوب می شود و این بیماران در معرض ابتلای شدید به بیماری کرونا هستند.

 

وی گفت: مردم می توانند با اعمال تغییرات ساده در زندگی خود تا حدود زیادی از بیماری های قلبی در امان بمانند.

 

کد خبر 978249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha