​افتتاح بزرگترین بازار روز منطقه آزاد اروند با معماری سنتی اسلامی در آبادان

​بزرگترین بازار روز منطقه آزاد اروند با معماری سنتی، اسلامی تحت عنوان تجاری فیدوس آبادان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حضور استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، بزرگترین بازار روز منطقه آزاد اروند با معماری سنتی اسلامی در آبادان با حضور استاندار خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار ویژه آبادان و دیگر مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

 

این مجموعه با عنوان تجاری بازار سنتی فیدوس آبادان توسط هلدینگ ساختمان سازی عبدالباقی (سرمایه گذار بخش خصوصی) و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

 

در این بازار ۸۶ واحد تجاری دوبلکس، رستوران سنتی و نمازخانه طی مدت ۱۴ ماه ساخته شده و همچنین این مجموعه برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۵۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

 

در این آئین «اسماعیل زمانی» اظهار کرد: مرکز تجاری بازار سنتی اسلامی فیدوس نمونه اولیه واحدهای خدماتی، تجاری و گردشگری منطقه آزاد اروند است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه ساخت اینگونه بازارها و مراکز تجاری به رونق گردشگری منطقه کمک به سزایی می کنند، افزود: امیدواریم در آبادان و خرمشهر ساخت اینگونه بازارها و مراکز تجاری گسترش بیشتری پیدا کنند تا شاهد افتتاح و بهربرداری از مجتمع های بیشتری طی ماه‌ها و سال‌های آینده باشیم.

 

در ادامه نیز «قدرت الله طمیمیان» اظهار کرد: امروز افتخار این را داریم تا بازارچه سنتی فیدوس که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهرستان آبادان ساخته شده است را به بهره‌برداری برسانیم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: امیدواریم افتتاح و راه اندازی این بازارچه باعث ایجاد امنیت اجتماعی، اشتغال بسیار مناسب، رونق اقتصادی و فعالیت در حوزه گردشگری به ویژه بحث گردشگری خرید شود.

 

وی تصریح کرد: موضوع گردشگری خرید یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت در آبادان و خرمشهر به شمار می رود که امید است با راه اندازی این مجتمع در منطقه آزاد اروند به این مهم دست پیدا کنیم.

 

همچنین «سید علی موسوی» نیز در این آئین اظهار کرد: با افتتاح این بازار امکان شبکه توزیع مناسب برای تولیدات منطقه آزاد اروند فراهم می شود.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بازار فیدوس بزرگترین بازار در این منطقه به شمار می رود که با طراحی و معماری سنتی اسلامی توسط بخش خصوصی ساخته و امروز آماده بهره برداری شده است.

 

وی ساخت این بازار را عاملی برای هویت بخشی حوزه گردشگری و توریستی منطقه آزاد اروند دانست و گفت: علاوه بر این نیز این مجموعه محلی برای ارائه مناسب تولیدات استانی و کشوری است.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این بازار بزرگ گردشگری و سنتی آبادان که با نگاه معماری ایرانی و اسلامی ساخته شده باید به الگویی در کشور تبدیل شود، تصریح کرد: یکی از ویژگی های عمده این بازار رونق کسب و کارهای کوچک منطقه آزاد اروند است، چراکه این بازار، نقش تاثیرگذاری در رونق گردشگری و همچنین گردشگری خرید خواهد داشت.

 

وی یاد آور شد: این بازار می تواند مورد توجه گردشگران داخلی و عراقی قرار گیرد، امیدواریم با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری های آبادان و خرمشهر، شاهد احداث چنین مجموعه های اقتصادی جهت رونق کسب و کارها در منطقه باشیم.

 

کد خبر 978300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha