پیام تسلیت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن حضور در زادگاه شهید «مقداد بویر»، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «حمزه پیش قدم»، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی شهادت سرگرد «مقداد بویر» را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم رب شهدا و صدیقین
شهادت مسیر انتخاب شدن است
نه انتخاب کردن
برای انتخاب شدن برای شهادت باید طی طریق ‌کرد، و طی طریق از ناحیه مادر با شیر پاکش و از ناحیه پدر ارتزاق بر سفره حلال و طیبش است که برای این شهید والا مقام اتفاق افتاد.
و طریق بعدی زنده نگه داشتن روح الهی در وجود انسان است که این خود با رشد معنوی اتفاق خواهد افتاد‌.

شهید والا مقام سرگرد «مقداد بویر» رفتن زیبایی داشت و شروع زیبایی هم خواهد داشت، رفتنش از این دید که ««مولی الموحدین امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: فرمودند«لَیسَ عَنِ الـمَوْتِ مَحیدٌ وَ لا مَحیصٌ. مَن لَم یُقتَلْ ماتَ، إنّ اَفضَلَ الموتِ اَلقَتلُ».

از مرگ راه فرار و گریزی نیست، کسی که کشته نشود (بالاخره) خواهد مُرد، (آری) بهترین مرگ و میرها کشته شدن در راه خداست. (سفینه،‌ج ٢، ص ٥٥٣
و شروع زندگی ابدی از این منظر که «امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»فرمودند «ثَلاثَةٌ یَشفَعونَ اِلَی اللهِ یومَ القیامةِ فَیُشَفِّعُهُم: الأَنبیاءُ(ع) ثُمّ العلماءُ ثُمَّ الشُّهَداَءُ.

سه گروه هستند که (به ترتیب) در روز قیامت شفاعت می‌کنند و خداوند شفاعت آن‌ها را می‌پذیرد: نخست انبیا(ع)، بعد علما و بعد شُهدا. (مستدرک، ج ١١، ص ٢٠)
امیدوارم که راه و رسم شهید مقداد بویر که ایستادگی در مقابل منکر خدا بوده، الگویی برای جوانان عزیز میهن باشد و این وظیفه را که در وهله اول شرع بر عهده او گذاشته بود و در رتبه بعدی قانون.
این شهیدی که از مقام شفاعت برخوردار است وظیفه شخصی خود را که با جان دادن در راه خداوند و ریختن خون خود داده است، بعد از قانون شرع قرار داد و ایستادگی در مقابل منکر و جلوگیری از اتفاق افتادن منکر را برای آیندگان به عنوان یک درس معرفی کردند که امیدوارم با ایستادگی در مقابل منکر از شفاعت آن شهید عزیز در آخرت و دعای خیر ایشان در زندگی دنیوی برخوردار باشیم.
اینجانب به پیشنهاد و نیابت از طرف نماینده محترم ولی فقیه حضرت «آیت الله سید نصیر حسینی» (دامت برکاته)در روستای الگن  جهت عرض تبریک و تسلیت  حضور پیدا کردم.
تسلیت به خاطر از دست دادن جوان و داغ این جوان رشید و تبریک به روح مقدس آن شهید والان مقام که به خاطر خدمت در راه خدا و مردم ایران اسلامی روزیشان گردید.
من الله توفیق

 

گفتنی است، سروان «مقداد بویر»، فرمانده پاسگاه مرزی دشت آزادگان اهل روستای «الگن» بخش چاروسا از توبع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه استوار «عبدالله مومنی» از شهر ایذه خوزستان چهار روز پیش در درگیری با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.

کد خبر 978313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha