۲۴ هزار نفر از سالمندان ایلام تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: ۲۴ هزار نفر از سالمندان ایلام تحت پوشش کمیته امداد هستند.

«قنبر موسی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام بیان کرد: از مجموع 49 هزار سالمندی که در این استان هستند بیش از 24 هزار نفر آنها که 18 هزار خانواده این استان را شامل می شوند از حمایتهای امداد استان برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه سالیانه از سوی این نهاد بیش از 65 میلیارد تومان به این مددجویان کمک معیشت و مستمری پرداخت می شود افزود: این سالمندان علاوه بر مستمری از خدماتی حمایتی و موردی دیگری همچون: پرداخت کمک هزینه به بیماران بستری شده در منزل، خرید تجهیزات پزشکی برای  بیماران صعب العلاج، پرداخت کمک هزینه پرستاری، ایجاد طرحهای کارانگیزی، کمک به تحصیل فرزندان آنها و خدمات دیگر برخوردار هستند.

 

مدیرکل امداد استان ایلام تشویق سالمندان مجرد به ازدواج مجدد را از برنامه های دیگر این نهاد برای سالمندان مددجو عنوان کرد و گفت: سال  گذشته تعدادی از سالمندان ایلامی با حمایتهای این نهاد ازدواج و خدماتی هم در این زمینه دریافت کردند.

 

موسی نژاد با بیان اینکه هم اکنون بیش از 30 سالمند بالای یکصد سال  در استان مورد حمایت امداد هستند، افزود: کهن سال ترین این سالمندان  115 سال سن داشته که در بخش چوار ایلام ساکن است.

 

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان ایلام به مناسبت هفته تجلیل از سالمندان، بیش از یکصد میلیون تومان کمک بلاعوض به سالمندان موفق، کارآفرین و ازدواج مجدد پرداخت کرده است.

کد خبر 978314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha