۶۱۴ میلیون مترمکعب گاز در شیروان به مصرف رسید

مدیر شرکت گاز شیروان گفت: در نیمه نخست امسال، ۶۱۴ میلیون مترمکعب گاز در این شهرستان به مصرف رسیده است.

«علی نقی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در نیمه نخست امسال، ۶۱۴ میلیون مترمکعب گاز در این شهرستان به مصرف رسیده که بیش از ۹۳ درصد آن در بخش صنعت بوده است.

 

مدیر شرکت گاز شیروان، میزان گاز مصرفی در بخش صنعت را ۵۷۱ میلیون مترمکعب دانست و بیان کرد: پنج درصد گاز مصرفی در بخش خانگی، یک درصد در حوزه سی ان جی و یک درصد نیز در بخش اداری و نانوایی ها مصرف شده است.

 

محمدی، عمده مصرف گاز بخش صنعتی شیروان را مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان عنوان کرد و افزود: این نیروگاه روزانه حدود سه میلیون مترمکعب گاز می سوزاند.

 

وی دیگر صنایع مصرف کننده گاز این شهرستان را شامل چهار باب سی ان جی، ۱۴ باب کوره، کارخانه ها و واحدهای مستقر در شهرک صنعتی برشمرد که یک درصد مصرف گاز بخش صنعتی را مصرف می کنند.

 

مدیر اداره گاز شیروان تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز در نواحی شهری این شهرستان ۱۰۰ درصد و در روستاها بیش از ۹۹.۷ درصد است.

 

محمدی با بیان اینکه تمام روستاهای شیروان گازرسانی شده و تنها روستای رشوانلو در بخش مرکزی، به علت نبود جاده دسترسی مناسب از شبکه گاز بی بهره مانده است، اظهار داشت: مجموع مشترکان گاز این شهرستان، ۵۸ هزار و ۱۷۸ مورد است.

 

پیش تر مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را بزرگترین مصرف کننده گاز استان خوانده و گفته بود که مصرف این نیروگاه در تابستان برابر مصرف کل استان در فصل زمستان است.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 978675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha