برگزاری مراسم اربعین حسینی در آستارا

حجت الاسلام حافظ نیا از برگزاری مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محوطه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا خبر داد.

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا، اظهارکرد: در دهه آخر ماه صفر در مساجد شهری و روستایی آستارا برنامه های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

امام جمعه بندر آستارا از برگزاری مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان خبر داد و افزود: این مراسم همزمان با روز اربعین حسینی و راس ساعت ۱۰ صبح در محوطه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در آیین های سوگواری اربعین حسینی، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف و فلسفه نهضت امام حسین (ع)، عبرت های عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می پردازند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه گرامیداشت اربعین حسینی در حقیقت گرامیداشت اصول و اعتقادی است که حضرت حسین ‌‌بن‌ علی(ع) و یاران شهیدش برای پاسداری از آن اصول و ارزش‌ها از همه هستی خود گذشته و در این راه به مقام عظمای شهادت نائل آمدند، گفت: اربعین حسینی، تاکید دوباره‌ای بر امتداد حرکت و اهداف شهدای عاشورا است تا یزیدیان بدانند که قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران فداکارش هیچگاه فراموش نمی شود و این حرکت با شهادت، اسارت و سرکوب تمام‌شدنی نیست و در طول زمان امتداد خواهد یافت.

 

امام جمعه بندر آستارا از برگزاری ویژه برنامه شب ارتحال پیامبر گرامی اسلام در محوطه مسجد محمد رسول الله(ص) و مسجد جامع شهر لوندویل خبر داد و خاطرنشان کرد: در شب شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مراسم عزاداری با سخنرانی یکی از کارشناسان علوم دینی و مذهبی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه مسجد حضرت امام رضا(ع) شهر مرزی بندر آستارا برگزار می شود.

کد خبر 979057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha