ارائه لایحه معافیت عوارض توسعه زیرساخت های گردشگری به شورا توسط شهرداری شیراز

جعفری گفت: در راستای حمایت از فعالان گردشگری، شهردار کلانشهر شیراز لایحه ای را برای معافیت از عوارض توسعه زیرساخت های گردشگری در سال ۹۹ با قید فوریت به شورای اسلامی شهر تقدیم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (شنبه ۱۲ مهر) در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری و رونمایی از اتوبوس گردشگری که در ارگ گریمخان شیراز برگزار شد، گفت: در راستای حمایت از فعالان گردشگری، شهردار کلانشهر شیراز لایحه ای را برای معافیت از عوارض توسعه زیرساخت های گردشگری در سال 99 با قید فوریت به شورای اسلامی شهر تقدیم می کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه های مفصلی برای سال 99 داشته به دلیل شیوع کرونا متوقف و  نیمه تمام ماند، خاطر نشان کرد: بیماری کووید 19 بیشترین آسیب را بر مولفه های اقتصادی وارد کرد و در این میان صنف گردشگری دچار حسارت های فراوانی شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این شیراز همیشه بر قله است، اظهار کرد: بر این باورم شیراز را به ایران نمی شناسند بلکه جهانیان ایران را به شهر دیرینه شیراز می شناسند، شهر راز هرآنچه برای ایجاد جاذبه برای گردشگری لازم است را در اختیار دارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به گوشه ای از جاذبه های گردشگری شیراز گفت: شهر شیراز چنانچه پتانسیل های خود را در حوزه های گردشگری طبیعت، تاریخ، درمان و دیگر مضامین فعال کند نیازی به منابع مالی و اقتصادی دیگر ندارد.

جعفری از کرونا به عنوان یک فرصت یاد کرد و افزود: امیدواریم با امضای تفاهمنامه میان شورا و شهرداری شیراز با اداره کل میراث فرهنگی حال و هوای گردشگری ما بهبود یابد و می توانیم با همفکری و ایده های خلاقانه صنعت گردشگری را احیا کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به شعار جهانی سازمان گردشگری به عنوان فعالیت در عرصه روستاگردی خاطر نشان کرد: در سال گذشته و ماه های اخیر اجرای موسیقی زنده در اماکن گردشگری، برگزاری نشست های تخصصی در حوزه شیراز شناسی، برنامه های نکوداشت هفته شیراز در مسجد وکیل، قرائت 30 جز قرآن در 30 مسجد تاریخی و بسیاری دیگر از فعالیت ها را در دستور کار داشتیم.

جعفری افزود: پس از رونمایی از اتوبوس‌های سلامت و آسیب های اجتماعی اکنون به اتوبوس های گردشگری می رسیم که با هدف خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار فراهم شده و قابلیت توسعه در آینده نزدیک را دارند.

 

کد خبر 979097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha