راهکارهای شعاری و غیرواقع بینانه، حلال مشکلات نیست/با وجود نسل جوان مبتکر و انقلابی، نااُمیدی معنایی ندارد

فاطمی با اشاره به این که راهکارهای شعاری و غیرواقع بینانه ، حلال مشکلات کشور نیست، گفت: با وجود نسل جوان مبتکر و انقلابی، نااُمیدی معنایی ندارد.

«سیده شبنم فاطمی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با تأکید بر این که برای شناخت صحیح مسایل و مشکلات شهری می بایست از ظرفیت نخبگانی به درستی و بجا استفاده شود، اظهار داشت: متخصصان و کارشناسان مسایل شهری می توانند به تبیین صحیح وضعیت کمک کرده و از سویی دیگر، آثار و پیامدهای تصمیمات مسئولان را گوشزد کنند.

 

مدرس دانشگاه و مسئول انجمن مردم نهاد شهر افزود: ما برای زمینه سازی جهت حرکت به سمت وضع مطلوب می بایست به اجماع نظرات و دیدگاه ها در اولویت گذاری مسایل شهر برسیم که طبعاً این اجماع خود برآمده از خِرد جمعی است.


این کارشناس و متخصص مسایل شهری همچنین گفت: گاهی اوقات مسئولان شهر نمی توانند به یک اولویت بندی درست برسند و این در حالی است که بی شک در مسیر توسعه شهر و استان باید به همه مؤلفه ها توجه کرد و لذا درک و شناخت درست و اولویت گذاری مناسب، لازمه ایجاد تحول است.


وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این است که آگاه باشیم راه حل های شعاری و به دور از واقعیت چه در مسایل شهری و چه امور فرهنگی و اجتماعی کشور، نمی تواند ما را به منزل مقصود برساند.


فاطمی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم اداری ما دچار مشکلات ساختاری عدیده ای است که باید در این سیستم، اصلاحات عمیق و جدی صورت بگیرد تا آن خروجی مطلوب و مورد نظر حاصل شود.


وی با بیان این که ما در مسیر تحول نیازمند عزم و اراده ملی و حرکت به سمت تحقق بسیج عمومی هستیم، گفت: گرچه به شخصه از وضعیت نظام اداری و دولتی تا حدود زیادی نااُمید هستم اما با توجه به ظرفیت نسل جوان خلاق و مبتکری که در اختیار داریم، معتقدم که در هیچ شرایطی نباید مأیوس بود و این یک اصل بسیار مهم و کلیدی است.


مسئول انجمن مردم نهاد شهر افزود: همان طور که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب فرمودند باید شرایطی مهیا شود که از ظرفیت و کارآیی جوانان مؤمن و انقلابی به درستی استفاده شود که اگر این گونه شد، قطعاً تحولات چشمگیری در جهت تحقق وضع مطلوب رخ خواهد داد.

کد خبر 979160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha