دمای هوای زنجان تا پایان هفته سردتر می شود

رحمان نیا به کاهش تدریجی دما از امروز اشاره کرد و گفت: دمای هوای زنجان تا پایان هفته حدود ۵ الی ۱۰ درجه کاهش دما داشته و سردتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در نشست پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی استان زنجان، کارشناس پیش بینی به تشریح الگوها و نقشه های هواشناسی پرداخت و گفت: سامانه بارشی فعالی در حال ورود به استان می باشد که در اثر آن امروز بارش ها به صورت پراکنده آغاز شده و از فردا با تقویت سامانه بر میزان و شدت بارش ها افزوده خواهد شد رخداد رعد و برق متناوب و وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما نیز انتظار می رود.

 

صرفی خاطرنشان کرد: عمده فعالیت این سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه بوده و روز سه شنبه بارش ها کاهش خواهد یافت؛ لذا آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و آسیب مالی و جانی در اثر اصابت صاعقه محتمل می باشد.

 

در ادامه این نشست رحمن نیا از رخداد اولین بارش پاییزی موثر خبر داده و گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی از امروز انتظار شروع بارش های رگباری و رعد و برق را در استان داریم که طی امروز بارش ها بصورت پراکنده بوده و از فردا با تقویت سامانه برمیزان بارش ها افزوده  خواهد شد و رخداد رعد و برق متناوب و وزش  لحظه ای  باد نسبتا شدید را نیز انتظار داریم که این وضعیت تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

 

وی همچنین به  کاهش تدریجی دما از فردا اشاره نموده و بیان داشت که تا پایان هفته حدود 5 الی 10 درجه کاهش دما داشته و هوا سردتر خواهد شد.

 

در پایان این نشست سرپرست اداره کل هواشناسی استان، نسبت به احتمال آب گرفتگی  معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، همچنین مخاطرات جانی و مالی در اثر اصابت صاعقه  هشدار داده و به کشاورزان توصیه نمود آمادگی لازم را برای جلوگیری از آسیب به محصولات خود داشته باشند و نسبت به محافظت از تاسیسات کشاورزی از جمله گلخانه ها،انبارها و ... اقدام نموده و از چرای دام در حاشیه رودخانه ها ، مسیل ها و همچنین ورود دام به ارتفاعات خودداری نمایند.

 

با توجه به وضعیت پیشرو مقرر شد مراتب با صدور هشدار نارنجی به مدیریت بحران هلال احمر و دیگر دستگاه های خدمت رسان اطلاع رسانی شود.

 

کد خبر 979167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha