خداوند انسان را برای بندگی خالصانه خود خلق کرده است

تولیت مدرسه علمیه مروی گفت: خداوند انسان را برای بندگی خالصانه خود خلق کرده است، انسان باید به این حقیقت که بنده خداوند است همواره توجه کند که در اثر غفلت گناه نکند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «آیت الله محمدباقر تحریری» امروز ۱۳ مهر در یازدهمین نشست از سلسله نشست های اخلاقی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: محور اصلی حرکت انسان به سوی کمال در تحقق بندگی خداوند متعال قرار دارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه خداوند انسان را برای بندگی خالصانه خود خلق کرده است، عنوان کرد:‌ پروردگار باری تعالی به انسان جایگاه خلافت اللهی را عطا کرده است که شرط رسیدن به این جایگاه تنها با بندگی خداوند متعال ممکن است.

وی با بیان اینکه عبد الهی باید همه شئون زندگی خود را بر محور دستورات الهی قرار دهد، اظهار کرد: انسان باید به این حقیقت که بنده خداوند است همواره توجه کند که در اثر غفلت گناه نکند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه شرط اصلی برای رسیدن به کرامت واقعی تقوای الهی است، ابراز کرد: پروردگار متعال به همه انسان‌ها کرامت انسانی و جایگاه خاص را عطا کرده است به شرط اینکه آن را به گناه از بین نبرد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه تقوا تنها با اطاعت از دستورات خداوند متعال ممکن است، گفت: شخص با تقوا با اطاعت از دستورات الهی در واجبات و محرمات تابع دین است در این صورت در مسیر عبودیت و تقوا قرار گرفته و به سعادت واقعی دست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تواضع و فروتنی در مقابل خداوند متعال یکی از نشانه‌های فرد متقی است، عنوان کرد: این فروتنی و تواضع در همه اعمال و رفتار شخص متقی و در اطاعت از دستورات الهی خود را نمایان می‌کند.

آیت الله تحریری در پایان گفت: همه انسان‌ها در دنیا بین بندگی الهی و بندگی نفس امتحان می‌شوند که بندگان واقعی خداوند متعال شناخته شوند.

کد خبر 979308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha