مجوز لازم برای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک صادر شود

فرماندار رفسنجان از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و معاونت غذا‌ و داروی این‌ نهاد درخواست کرد: در صدور مجوزهای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، مجید فصیحی هرندی (۱۳مهر) در جلسه ستاد کرونای شهرستان‌ با اشاره به اینکه بحران‌ کرونا جدّی است و باید جلوی تجمعات‌ جهت قطع زنجیره انتقال ویروس گرفته شود؛ بیان کرد: به فصل سرما ورود کردیم‌ که در این فصل هر ساله تعدادی به بیماری آنفلوآنزا‌ مبتلا می شوند با توجه‌ به اینکه بحران‌ کرونا هم وجود دارد باید تدابیر مناسب اندیشیده شود؛ شرایط عادی نیست اگر اتفاق نگران کننده در برخی نقاط رخ دهد شاید نتوان خدمات درمانی را ارائه داد.

 

 

فرماندار رفسنجان‌ افزود: انتقال بیماری به سرعت‌ افزایش یافته و با هر واحد کسبی که پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت نکند برخورد خواهد شد؛ هر جایی که ۳ مورد استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود میزان ابتلا کاهش می یابد.

 

 

وی با اشاره‌ به اینکه ماسک بهترین شیوه پیشگیری و شیوع بیماری کرونا است؛‌ از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و معاونت غذا و داروی این دانشگاه درخواست کرد: برای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک مورد نیاز شهرستان، مجوزهای تولید را صادر کند.

 


حسین‌ تقوی رشیدی‌ زاده،‌ رئیس آموزش و پرورش رفسنجان‌ هم در این جلسه با اشاره به وجود ۵۷ هزار‌ دانش آموز در ۵۱۵‌ مدرسه و مرکز پیش دبستانی‌ که توسط ۲۹۰۰ نیروی رسمی و ۲۷۰۰ نیروی عیردولتی تعلیم‌ و تربیت‌ می شوند؛ افزود: کمبود نیروی انسانی جهت ضدعفونی کردن مدارس و کمبود مواد ضدعفونی و ماسک از مسائل در رفسنجان است.

 

 

وی تصریح کرد: گرانی ماسک و مواد ضدعفونی کننده  از مشکلات دانش آموزان در مدارس شهرستان‌ است و تقاضا داریم نیروهایی از کارخانه‌ ها و شرکت ها جهت ضدعفونی‌ کردن‌ مدارس به آموزش‌ و پرورش معرفی شوند؛ همچنین برای تولید مواد ضدعفونی‌ کننده هم هنرستان کشاورزی در رفسنجان توانایی تولید را دارد که باید مجوز‌ برای این‌ واحد صادر شود تا ارزان به دست دانش‌ آموزان برسد.

 

 


علی اکبر عبدالکریمی، رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان‌ رفسنجان هم‌ در این جلسه گفت: از خرداد ماه آموزشگاه‌ های رفسنجان‌  از تعطیلی بیرون‌ آمدند که با توجه‌ به وجود ۱۱۰ آموزشگاه در رفسنجان‌ ۹۰‌ آموزشگاه فعال‌ هستند که این آموزشگاه‌ های فعال ۱۷۰ مرتبه گندزدایی و ضدعفونی‌ شدند.

 

 

وی در ادامه افزود: در طول سال برای بیش‌ از ۴ هزار نفر در مرکز فنی و حرفه ای  آزمون‌ های تئوری و عملی برگزار می شود و در بحران کرونا ضدعفونی ها به‌ صورت مداوم‌ انجام‌ می شود تا فردی دچار بیماری نشود.

کد خبر 979404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha