مراسم اربعین حسینی در مصلی امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار می شود

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام از برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر خبر داد.

حجت الاسلام« حشمت الله رستمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم پیاه روی اربعین حسینی که هرساله به صورت مردمی به طرف بقاع متبرکه استان با عنوان جاماندگان اربعین برگزار می شد امسال به هیچ عنوان برگزار نمی شود.

 

وی تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار نمی شود و بر این اساس مقرر شده است که مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا در مرکز شهر ایلام و سایر شهرستان ها برگزار شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام از اجرای مراسم مرکزی اربعین حسینی در مصلی شهر ایلام خبر داد و گفت:  در هر شهرستان یک مراسم عزاداری مرکزی اربعین با رعایت دستورالعمل های ابلاغی ویژه مراسمات محرم و صفر ابلاغی ازسوی ستاد مبارزه با کرونا برنامه ریزی  شده است.

 

حجت الاسلام رستمی گفت: باتوجه به شرایط موجود در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح استان، بیشترین استفاده را از فضای مجازی خواهیم داشت و برنامه های عزاداری و قرائت زیارت اربعین حسینی  در روز پنجشنبه ساعت 16 عصر در محوطه مصلی شهر ایلام برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان با تاکید بر  عدم حضور افراد مسن و آسیب پذیر در این  مراسمات، خاطرنشان کرد: هیچگونه دسته روی و پیاده روی به سمت اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان نیز برگزار نخواهد شد.

کد خبر 979570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha