برگزاری مراسم اربعین حسینی در فضای باز بقاع متبرکه شفت

رحیمی از برگزاری مراسم اربعین حسینی در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه شفت خبر داد.

«حمید رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شفت با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: اربعین نگاهی مجدد به عاشورا و مروری دوباره بر مضامین بلند خطبه‌های آتشین عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) و اسیر آزادی بخش حضرت سجاد(ع) است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری هرچه ستاد کرونا تعیین کند همان لازم‌الاجرا خواهد بود و حفظ سلامت ضرورت دارد افزود: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان شفت در اربعین حسینی میزبان عزاداران است و مراسمات محوری در فضای باز بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

 

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در حسینیه‌ها، تکایا، بقاع متبرکه و ... همانند دهه اول محرم، در راستای تهیه سبدغذایی و پخت غذای گرم و لوازم بهداشتی در بین جامعه هدف تاکید می‌شود.

 

رحیمی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی با هیئت‌های مذهبی باید در روز اربعین دو ساعت قبل از اذان ظهر در صحن امامزادگان برای برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان حضور داشته باشند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی، روضه‌خوانی، سینه‌زنی، قرائت زیارت اربعین و اقامه با کشوه نماز جماعت ظهر و عصر از برنامه‌های ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) در سطح بقاع متبرکه شهرستان است.

 

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و راهپیمایی در مسیرهای منتهی به بقاع متبرکه ممنوع است اظهار کرد: مواکب سلامت در بقاع متبرکه شفت برگزار می‌شود.

کد خبر 979681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha