حمایت بیش از ۴۵۰۰ نفر ناشنوا و کم شنوا در بهزیستی استان یزد

عطابخش گفت: بیش از ۴۵۰۰ نفر ناشنوا و کم شنوا تجت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « عطابخش» صبح امرز در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد گفت: در استان یزد بیش از4500 نفر کم شنوا و ناشنوا از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند که خدمات آموزشی در مدارس استثنایی و ناشوایان، خدمات اجتماعی و خدمات مختلف به آنها ارائه می شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این گروه، اشتغال و ارتباط است زیرا دارای محدودیت در این زمینه هستند و در بخش های مختلف دچار مشکل می شوند.

 

وی افزود: مشکل دیگر آنها نیز تامین و تعمیر وسایل کمک توانبخشی است که با توجه به افزایش دلار و ارتباط مستقیم با دلار با مشکل روبرو شدند.

 

عطابخش ادامه داد: روز جهانی سالمندان داشتیم که حدود 10 درصد جمعیت استان بالای 65 سال سن دارند که در آینده با افزایش سالمندان روبرو می شویم که دلایل آن امید به زندگی و کاهش فرزندآوری است.

 

وی بیان کرد: در استان یزد تفت سالمندترین شهرستان و بافق جوانترین شهرستان است.

 

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: متوسط کشوری سالمندان 10 و سه دهم درصد است اما ما حدود 10 هستیم که در آستانه رسیدن به متوسط کشوری هستیم.

 

عطابخش ادامه داد: خدمات بهزیستی برای سالمندان حول خانواده محوری است که خدمات پرستاری، کاردرمانی، مراکز روزانه سالمندان از جمله این خدمات است.

 

وی بیان کرد: در استان 17 مرکز سالمندان وجود دارد که خدمات آموزشی، پزشکی و ورزشی از صبح تا ظهر به آنها ارائه می شود که به علت کرونا برخی از خدمات ما در شش ماهه امسال کاهش پیدا کرده اما بعد از کرونا امیدواریم این خدمات افزایش پیدا کند.

 

مدیر کل بهزیستی استان یزد افزود: ما ضمن این که اصلا توصیه نمی کنیم که سالمندان در خانه سالمندان سپرده شوند اما افرادی که شرایط نگهداری آنها در منزل وجود ندارد و یا اقوامی نداشته باشند از خدمات سازمان بهره مند می شوند.

 

عطابخش گفت: اولین رستوران ناشنوایان در استان یزد راه اندازی شده است که در مجمع سازمان بهزیستی اعتقاد داریم که نیاز افراد معلول مثل بقیه افراد است که باید برطرف شود.

 

کد خبر 979774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha