برپایی مناسک اربعین حسینی با محوریت محرومیت زدایی

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و گرامیداشت این روز گفت: مناسک اربعین حسینی با محوریت محرومیت زدایی در قالب فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص آئین اربعین حسینی و اهمیت آن گفت: با توجه به شرائط شیوع بیماری کرونا این آئین در قالب محرومیت زدایی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: مأموریت اصلی امام حسین(ع) در قیام عاشورا، احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود که یکی از این مصادیق آن توجه به محرومان و محرومیت زدایی است.

 

وی ادامه داد: رفع تبعیض و فقر از جامعه همچنین از بین بردن فاصله طبقاتی غنی و فقیر از مسائلی بود که حضرت اباعبدالله حسین(ع) با توجه به آن درصدد قیام عاشورا برآمد و در برابر ستم و زیاده خواهی ایستاد. 

 

به گفته مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با تأسی به فرمان رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی و با هدایت امام مسجد در جهت محرومیت زدایی در شرائط کنونی تحریم های اقتصادی برمی آیند. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز از ابتدای شیوع بیماری کرونا با حضور پرشور خود در عرصه مقابله با این بیماری در قالب ضدعفونی کردن معابر و محلات اهتمام ویژه ای داشتند و یکی از مهمترین برنامه های آنان توزیع بسته های معیشتی و شناسایی خانواده های آسیب دیده در جریان شیوع بیماری کرونا بود.

 

حجت الاسلام شکری عنوان کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی اربعین حسینی را در قالب پویش هر خانه یک حسینیه و صرف هزینه اربعین برای محرومان و مستضعفان برگزار می کنند. 

 

 

کد خبر 979783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha