۱۰ روستای آذربایجان شرقی درگیر مناقشه قره باغ هستند

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه ۱۰ روستای آذربایجان‌شرقی درگیر مناقشه قره باغ شده‌اند، گفت: مقامات رسمی کشور تذکرات جدی لازم را به هر دو طرف جنگ داده اند.

«تقی کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اینکه ۱۰ روستای آذربایجان‌شرقی درگیر  مناقشه قره باغ شده‌اند، اظهار داشت: مقامات رسمی کشور اعم از وزارت امورخارجه و مرزبانی تذکرات جدی لازم را داده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جنگ برای هیچ کشوری شرایط مطلوب به دنبال ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در جنگ، قطعا کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که آسیب به روستاهای مرزی در شمال غرب کشور طی روزهای اخیر مشهود بوده است، گفت: هشدارهای جدی داده شده و حتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز یک نامه به وزارت امور خارجه برای برخورد جدی با این موضوع ارسال کرده است.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهاجرت معکوس در روستاهای استان گفت: با وجود مهاجرت معکوس در روستاها؛ وقتی میانگین برخورداری راه استان از جاده آسفالت ۶۰ درصد باشد ولی این رقم در چاراویماق ۲۴ درصد باشد قطعا با مهاجرت معکوس روبه‌رو خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه قبلا سه هزار و ۷۰۶ کد آبادی در استان داریم، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۸ روستای ساکن داریم که نشان می‌دهد یک هزار روستا خالی از سکنه شده است. بعد از انقلاب اسلامی ایران، ۵۰ روستا به شهر ارتقا یافته‌اند و حتی در دو سال اخیر، ۶ روستا به شهر تبدیل می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که به مناسبت روز روستا ۵۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: 764 روستای استان فاقد دهیاری هستند که البته جمعیت این روستاها کمتر از حدنصاب لازم برای انتخاب دهیار است.

کرمی افزود: بر اساس قانون برنامه ششم، باید هر سال برای 5 هزار روستا سند اشتغال تدوین شود و در طول برنامه ششم، 25هزار سند اشتغال باید نهایی شود.

کد خبر 980002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha