نخستین مرکز مشاوره شهرستان فاروج راه اندازی شد

مدیر بهزیستی فاروج گفت: نخستین مرکز مشاوره شهرستان با فعالیت بخش خصوصی راه اندازی شد تا این خلاء برطرف و نیازهای این بخش تامین شود.

«مریم وافری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: تا پیش از راه اندازی این مرکز، شهروندان برای دریافت خدمات  باید به شهرستان های مجاور مراجعه می کردند که بخش زیادی از افراد از خیر طی کردن این روند می گذشتند.

 

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج با اشاره به فعالیت دو مشاور در این مرکز افزود: کارشناس حقوقی و دینی هم به این مجموعه برای افزایش گستره خدمات به زودی اضافه می شود.

 

وافری با بیان اینکه با توجه  به نبود این خدمات در شهرستان، مردم برای مشاوره گرفتن در شهرستان های مجاور هزینه نمی کردند، گفت: این مرکز می تواند کارگاه های مهارت آموزی را برای سنین مختلف برگزار و از سویی در تعامل با مدارس می تواند در بخش مهارت های تحصیلی، شغلی و مشاوره خانواده موثر عمل کند.

 

وی به مطالبه ارائه پرونده های طلاق از سوی دادگستری به اورژانس اجتماعی در نبود مرکز مشاوره برای رفاه حال شهروندان اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز، پرونده های طلاق به آنجا ارجاع داده می شود.

 

وافری با اشاره به اینکه شهرستان ظرفیت راه اندازی دو مرکز مشاوره را دارد، بیان کرد: امیدواریم بخش خصوصی ورود کند و نیاز خدماتی در این بخش به صورت کامل تامین شود.

 

وی یادآورشد: افراد نیازمند حتی غیر مددجو هم با یاری برگ به  مرکز مشاوره معرفی می شوند.

 

وافری از دریافت موافقت اصولی برای راه اندازی مرکز فیزیوتراپی در شهرستان هم خبرداد و گفت: با طی شدن روند اداری، این مرکز تا دو ماه آینده راه اندازی می شود تا در این بخش هم خدمات ارائه شود.

کد خبر 980090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha