جان کلام و کلام جان حافظ، عشق و رندی است

جعفری با اشاره به اینکه جان کلام و کلام جان حافظ، عشق و رندی است، گفت: یکی از مهمترین وجوه اهمیت و رازهای ماندگاری حافظ اینست که او فقط شخصیت ادبی نیست و به مسائل ابدی هم می پردازد او حدیث عشق و دوستی را هم به مردم نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (سه شنبه 15 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دیوان حافظ، از دیوان سایر شاعران امید بخش تر و زندگی آموزتر است، گفت: شعر حافظ آینه تمام نما از جهان است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه غزل های ناب حافظ شیرازی، او را شهره آفاق کرده است حافظ شاعری ممتاز و متمایز است، تاکید کرد: نخسین وجه امتیاز حافظ در اسطوره سازی اوست، شاعر توانسته در اشعارش شخصیتی چون رند و پیرمغان آفریده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه جان کلام و کلام جان حافظ، عشق و رندی است، تاکید کرد: یکی از مهمترین وجوه اهمیت و رازهای ماندگاری حافظ اینست که او فقط شخصیت ادبی نیست و به مسائل ابدی هم می پردازد او حدیث عشق و دوستی را هم به مردم نشان می دهند.

وی با اشاره به اینکه حافظ سفیر عشق و دوستی است، اظهار کرد: تهیه دیوان نفس شعر حافظ اهدای آن به شهرهای خواهر خوانده یکی از برنامه هایی است که اجرایی می شود، نمایشگاه عکس «حافظیه در گذر زمان»، گل افشانی آرامگاه حافظ، ویژه برنامه های مجازی حافظ شناسی، وبینارهای علمی تخصصی، رونمایی از کتاب حوزه حافظ پژوهی، تبلیغات گسترده شهری و رسانه ای و همچنین اولین مدل تور گردشگری با دوچرخه برای حضور در حافظیه از دیگر برنامه هایی است که اجرایی می شود.

جعفری از ارائه ای به شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد و گفت: لایحه ای برای ایجاد بوستان «غزل»، برای معرفی بهترین غزل های حافظ و سعدی و ایجاد آلاچیق های غزل خوانی راه اندازی می شود.

کد خبر 980133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha