طرح تولیدی ادوات و ماشین آلات کشاورزی در بندرعباس افتتاح شد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با ذکر این نکته که روستاها رگ حیات هر کشوری هستند، گفت: طرح تولیدی ادوات و ماشین آلات کشاورزی شرکت هوا فلز روستای چهچکور در شهرستان بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، همزمان با افتتاح سراسري طرح هاي اشتغال روستايي و عشايري صندوق كارآفريني اميد در روز روستا، با حضور اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید،  پرورش مدير صندوق استان هرمزگان، طرح تولیدی ادوات و ماشین آلات کشاورزی شرکت هوا فلز روستای چهچکور شهرستان بندرعباس، به صورت ويدئو كنفرانس توسط نوراله زاده مديرعامل صندوق كارآفريني اميد افتتاح شد.

 

«علی اصحابی» معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید در ابتدای مراسم ضمن گرامیداشت روز ملی روستا و با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در روستاهای  استان هرمزگان گفت: در نیمه اول سال 99، صندوق استان هرمزگان با پرداخت 210میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای بیش از 100 طرح موجب اشتغال 430نفر در روستا شده است.

 

وی عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید استان هرمزگان علاوه بر 3 روستای بدون بیکار در سال گذشته، 13 روستای بدون بیکار در سطح استان شناسایی کرده که تا پایان امسال با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آمار روستاهای بدون بیکار کشور افزوده می شوند.

 

«اصغر نوراله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن قدردانی از عملکرد صندوق استان هرمزگان تصریح کرد:  از سال ۹۷ که فعالیت صندوق کارآفرینی امید در جهت حمایت از اشتغال پایدار روستایی شروع شده، ۳۷ هزار و ۷۰۰ طرح با ۲۴ هزار میلیارد ریال در ۳۰ هزار روستای کشور تامین مالی شده است.

 

وی بیان کرد: علاوه بر این ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق خرد روستایی نیز به عنوان نهاد تامین مالی روستایی به منظور تامین مالی طرح‌های اشتغالزا درسطح روستاهای کشور تشکیل شده که تا آخر این دولت، این میزان به ۵ هزار صندوق افزایش خواهد یافت.

 

نوراله زاده در پایان گفت: بسیاری از روستاهای استان هرمزگان ظرفیت و پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه گردشگری روستایی دارند که حرکت در این مسیر اشتغال و رونق اقتصادی روستاها را به همراه دارد و امیدواریم در آینده نیز شاهد موفقیت های روزافزون روستایی و عشایری در زمینه های گوناگون به ویژه اقتصادی در سطح استان هرمزگان باشیم.

 

لازم به ذکر است طرح تولیدی ادوات و ماشین آلات کشاورزی شرکت هوا فلز روستای چهچکور شهرستان بندرعباس با دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی و عشایری به مبلغ 30میلیارد ریال باعث ایجاد اشتغال پایدار برای 20نفر از اهالی روستا شده است.

کد خبر 980424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha