توسعه صنعت کشاورزی در انزلی با حرکت به سمت اقتصاد دریامحور میسر است

دنیامالی بر آزادسازی حرایم سواحل در انزلی تاکید کرد و گفت: توسعه صنعت کشاورزی در انزلی با حرکت به سمت اقتصاد دریامحور میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «احمد دنیامالی» امروز (سهشنبه، 15 مهر) در همایش روز ملی روستا و عشایر که در سالن اجتماعات استراحتگاه کارگران سنگاچین برگزار شد، گفت: نهادها و ارگانهای دولتی باید با آزادسازی حرایم سواحل زمینه را برای استفاده بهینه از دریا جهت پرورش ماهی و توسعه صنایع دریایی فراهم کنند.

 

به گفته رییس مجمع نمایندگان گیلان تا زمانیکه سواحل این شهرستان تحت اشغال دستگاهها و ارگانهای مختلف باشد این امر امکانپذیر نیست.

 

وی خواستار توجه عمیق و زیربنایی به نیازهای جامعه روستایی شد و افزود: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی امکانات مطلوب‌تری را در بخش بهداشت در اختیار روستائیان قرار دهد.

 

دنیامالی تاکید کرد: شهرستان بندرانزلی از معدود شهرستان هایی با 16 درصد جمعیت روستایی است که شاید تولیدات کشاورزی‌اش از نظر وزنی در رتبه پایین تری نسبت به سایر شهرستان‌ها قرار گرفته باشد اما به لحاظ شاخص بهره وری ارضی و تولید محصولات باغی و شالیزاری از برترین شهرستان‌های استان گیلان محسوب می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه به‌دنبال تبدیل محدودیت ها به فرصت هستیم اولین گام در این راه را تلاش برای عبور از کشاورزی سنتی اعلام کرد و اظهارداشت: این منطقه اقلیم مناسبی برای تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارد. تولید محصولات بری مانند بلوبری و ... در 42 هکتار از اراضی هفت دغنان از جمله این موارد است.

 

نماینده مردم انزلی در محلس شورای اسلامی یادآور شد: افزایش حریم تالاب از  15 هزار و 500 هکتار به 25 هزار هکتار، 10 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای این شهرستان را در حریم قرار داد که در حال حاضر درصدد رفع این چالش بخش کشاورزی با طرح آن در دیوان، هستیم.

 

وی متذکر شد: علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات موجود زمینه برای انجام کارهای نو و جدید فراهم است و باید با خلق روش‌های جدید از اراضی کشاورزی بهترین بهره را ببریم.  

 

بخشدار مرکزی بندرانزلی نیز در این همایش به تولید سالانه 11 هزار تن برنج از اراضی شالیزاری این شهرستان با ارزش ریالی 280 میلیارد تومان اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در برخی از روستاهای این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه بودیم که با کمک جهاد کشاورزی و امور آبیاری شهرستان توانستیم از این مشکل جلوگیری کنیم.

 

«اسماعیل قاسمی » تصریح کرد: متاسفانه برخی اراضی شالیزاری نیز در فصل برداشت به علت بارندگی شدید دچار خسارت شدند که با پیگیرهای انجام شده به‌زودی خسارت این زیان‌دیدگان جبران می‌شود.

 

در پایان همایش روز ملی روستا و عشایر، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان بندرانزلی لوح و جایزه دریافت کردند.

 

 

کد خبر 980432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha