جمع آوری بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات در نقاط مختلف استان قزوین جمع آوری و برای محرومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «باب اله شهسواری» در دیدار با یکی از زکات دهندگان شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: زکات دستور و فرمان الهی است که برکات فراوانی را برای جامعه به همراه دارد.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: طی 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 11 میلیارد تومان زکات در نقاط مختلف استان قزوین جمع آوری و برای محرومان هزینه شده است.

 

وی اضافه کرد: زکات دستور الهی است در قرآن کریم و نماز و زکات در کنار هم آمده اند از طرفی هم این دستورات جزو فروع دین هستند و لازم است توجه به آنها به میزان شایسته ای باشد.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: طی این مدت بیش از 2 میلیارد تومان زکات در بوئین زهرا جمع آوری شده است که بیش از 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای محرومان صرف شده است.

 

وی عنوان کرد: در خصوص زکات، کمیته امداد چند موضوع را با جدیت پیگیری می کند تا بتواند با استفاده از ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی این دستور الهی را در جامعه فرهنگ سازی کند.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: از نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) اصل پرداخت زکات است، بنابراین مهم این نیست که زکات به کمیته امداد داده شود بلکه مهم این است که زکات دهنده به تکلیف شرعی و دینی خود عمل کند و اگر هم زکات دهنده ای نیازمندی را سراغ نداشت، کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمال احترام و ادب در خدمت زکات دهنده و محرومان است تا واسطه خیر باشد.

 

وی تصریح کرد: نکته دوم در زکات بر این مهم استوار است که زکات براساس آیات، روایات و سیره اهل بیت (ع) ابتدا باید برای محرومان هزینه شود چراکه اولویت مصرف زکات، محرومان و نیازمندان است.

 

حجت الاسلام شهسواری اعلام کرد: نکته سوم در امر زکات هم بر این مهم استوار است که زکات هر منطقه، هر روستا و هر نقطه ای ابتدا باید برای نیازمندان و محرومان همان منطقه، محله یا روستا هزینه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که به موضوع زکات بیش از پیش توجه شود چراکه این تکلیف الهی است و البته در این خصوص تنها زکات دهندگان مسئولیت ندارند، بلکه هر آن کس که در جامعه جایگاه و توانی دارد باید از این جایگاه خویش برای خدمت به مردم و اجرای دستورات الهی استفاده کند.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: مدیران دستگاه ها به خصوص دستگاه هایی که با فعالان عرصه کشاورزی و روستانشینان در ارتباط هستند باید در این زمینه به مسئولیت دینی و قانونی خود عمل کنند.

 

کد خبر 980536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha