تشدید نظارت بر بازار میوه و تره بار استان ایلام

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از تشدید نظارت بر بازار میوه وتره بار این استان خبر داد.

«عزت الله عبدخانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات کارگروه نظارت بر مایحتاج عمومی دادستانی مرکز استان با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه میوه و تره بار، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی و شهرداری ایلام با ایجاد زیرساخت و امکانات لازم، ورود و خروج بار حامل میوه و تره بار در میدان مرکزی عرضه عمده با استقرار بازرسان به صورت روزانه از ساعت ۴ بامداد رصد می شود.

 

وی تصریح کرد: هدف از این اقدام رصد روزانه قیمت ها، نظارت بر چرخه تولید و توزیع عمده و خرده فروشی، نظارت بر قیمت تمام شده میوه تا زنجیره مصرف کننده و کشف قیمت از مبدا تا مقصد است.

 

عبدخانی عنوان کرد: این اقدامات در روز های اخیر موجب کاهش دخالت دلالان و نیز تعدیل قیمت شده است.

 

معاون بازرسی سازمان صمت ایلام، بیشترین تخلفات صورت گرفته را عدم درج قیمت و گرانفروشی دانست و افزود: از آنجا که این رسته صنفی موظف به نصب برچسب قیمت اختصاصی هستند،  از همشهریان عزیز درخواست می شود در هنگام خرید میوه و تره بار در صورت عدم درج قیمت اجناس، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی درصورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، عدم درج قیمت و.... می توانند با اطلاع رسانی از طریق سامانه تلفنی رایگان ۱۲۴ در ساماندهی بهتر عرضه میوه و تره بار، یاری گر حوزه بازرسی و نظارت بر بازار باشند.

کد خبر 980550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha