همایش بین الادیانی با موضوع «زیارت به عنوان سلوک معنوی» برگزار می شود

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برنامه های ایام اربعین حسینی در فضای مجازی گفت: همایش بین الادیانی با موضوع «زیارت به عنوان سلوک معنوی» به صورت مجازی برگزار می شود.

«حجت الاسلام حمید احمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی در سطح کشور برگزار می شود.

 

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: تاکنون 21 محفل قرآنی پرمخاطب در سراسر کشور برگزار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: قرائت زیارت اربعین در زندان های سراسر کشور، اختصاص کمک های مردمی به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، برگزاری برنامه های قرآنی ایام اربعین و برگزاری 10 محفل مشترک و بین المللی قرآن کریم و ختم قرآن کریم در روبیکا از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین است.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور گفت: تلاش کرده ایم تا برنامه های ایام اربعین حسینی در حد امکان در فضای مجازی برگزار شود و اگر برنامه ای قرار است در سطح شهرهای کشور برگزار شود با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: نمایش مشترک فضای درباره پرسمان های عاشورایی با حضور اساتیدی چون دوانی، پیشوایی و کرباسی، برگزاری همایش منطقه ای آفریقا، برگزاری همایش بین مذاهب اسلامی با موضوع امام حسین و کانون همگرایی از دیگر برنامه های ایام اربعین حسینی است.

 

وی با اشاره به برگزاری پویش تلاوت قرآن کریم با عنوان هدیه قرآنی به امام حسین (ع) تصریح کرد: این پویش امروز و روز اربعین در رادیو اربعین و در فضای مجازی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: علاقه مندان می توانند با تلاوت هر یک از صفحات قرآن کریم و ارسال شماره صفحه به سامانه پیامکی ستاد اربعین به شماره 3000975000090 و یا رادیو اربعین به شماره 30000955 در این پویش شرکت کنند.

 

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: روز جمعه همایش بین الادیانی با موضوع زیارت به عنوان سلوک معنوی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: امروز زیارت اربعین در همه سازمان ها و نهادها برگزار شد و روز اربعین نیز پیش بینی کرده ایم که زیارت اربعین در خانه ها، مساجد و اماکنی که امکان برگزاری زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها وجود دارد، به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شود.

کد خبر 980719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha