خانواده معظم شهدا اسوه های ایثار و مقاومت هستند

ابدالی پور با بیان اینکه طرح ملی « سه شنبه های تکریم» فرصت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت است، گفت: خانواده معظم شهدا اسوه های ایثار و مقاومت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(16 مهر ) درمراسم تکریم خانواده شهید« خدارسان دریکوند» که با حضور رئیس اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران خرم آباد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: طرح «سه شنبه های تکریم»، یکی از مهمترین طرح های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که در حال اجراست.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز کشور دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: طرح ملی « سه شنبه های تکریم» باعث می شود تا یادی از خانواده شهدا شده و نسل جوان و نوجوان با این اسوه های صبر و مقاومت را بیشتر آشنا شوند.

 

وی با بیان اینکه در مراسم تکریم خانواده شهدا، زندگی نامه شهدا قرائت می شود، افزود: این مهم گامی مناسب برای الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان ومقابله با توطئه های دشمنان است.

 

ابدالی پور نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت را بستر خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و بیان کرد:  شهدا هستند که می توانند الگویی برای نسل جدید به ویژه جوانان و نوجوانان باشند.

 

وی با بیان اینکه شهدا الگوی استقامت و فداکاری، رشادت آفرینی  هستند، افزود: سیره و منش شهدا اسوه صبر، مقاومت و ایثار است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه خانواده معظم شهدا هم اسوه های ایثار و مقاومت هستند،اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باید این الگوهای موفق به جامعه معرفی شوند.

 

امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان،رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان استانی از خانواده شهید «خدارسان دریکوند» تجلیل شد.

 

شهید «خدارسان دریکوند» طی فروردین ۱۳۴۳، در روستای سپیددشت از توابع شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، تا دوم متوسطه درس خواند و به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت، نوزدهم دی ۱۳۶۵، در شلمچه شهید شد، مزار وی در زادگاهش واقع است.

 

کد خبر 980790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha