راه اندازی قرارگاه مردمی «مغناطیس حسینی» در حضرت حرم مطهر علی بن حمزه (ع)

وجدیان گفت: قرارگاه مردمی «مغناطیس حسینی» با هدف جبران نبود امکان برگزاری پیاده روی اربعین در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) شیراز فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا وجدیان»، امروز (چهارشنبه 16 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت امسال و عدم امکان حضور در پیاده روی اربعین گفت: در شب اربعین سیدالشهدا (ع) هستیم و هر سال در این زمان یا در آستانه و یا در صحن امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) بودیم که امسال مهیا نشد.

مسئول قرارگاه مردمی «مغناطیس حسینی» در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) افزود: مقام معظم رهبری در سال 85 اربعین حسینی را شروع جاذبه مغناطیس حسینی توصیف کرده اند که با گذشت قرن ها، عشق و شور به کربلا در دل مومنان واقعی زنده است و این کلمه «معناطیس حسینی» را از کلام ایشان وام گرفتیم.

وی اضافه کرد: قرارگاه مردمی «مغناطیس حسینی» در سال جاری و فراق اربعین با همین محوریت در سومین حرم اهل بیت (ع) تاسیس شده است تا عدم توفیق پیاده روی اربعین را به شکلی جبران کنیم و این چالش به فرصت ها تبدیل شد.

وجدیان با توصیف بیشتر طرح «مغناطیس حسینی» بیان کرد: این طرح بلافاصله بعد از عدم امکان برگزاری پیاده روی اربعین در قالب یک قرارگاه مردمی برای سامان دهی ظرفیت ها در نظر گرفته شد که باعث شد تا فرصت رزم در فضای مجازی پیدا کنیم و برای این رزم به قرارگاه نیاز داشتیم.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب، ظرفیت های فضای مجازی را جایگزین فضای حقیقی کردیم و برای زیارت و پیغام رسانی اربعین به کار کردیم که موجب تولید محتواهای بسیاری شد.

مسئول قرارگاه مردمی «مغناطیس حسینی» در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) ادامه داد: انتشار این محتواها در فضای مجازی، راهی مطلوب برای انتقال پیغام زوار حسینی خدام زوار در عراق به شمار می رود.

وی اضافه کرد: این جذبه و مغناطیس بسیاری از دلدادگان حسینی به ویژه خواهران را پای کار تولید و انتشار آورده است و در روز اربعین حسینی نیز در خدمت حسین زمان، مقام معظم رهبری، زیارت اربعین از طریق صدا و سیما در ساعت 10 صبح و صفحه پخش زنده اینستاگرامی مقام معظم رهبری به آدرس https://www.instagram.com/khamenei_ir، فرصت اجتماع بزرگ یاران امام حسین (ع) را فراهم می کند. 

وجدیان تصریح کرد: تمام این فعالیت ها در فضای شهر و استان نبوده بلکه ملی و بین المللی است و با دعوت از کارشناسان حوزوی مسلط به زبان های دنیا مشغول ارسال پیام به سراسر جهان هستیم تا مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.

وی افزود: این 14 مبلغ به هفت زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی، روسی و اسپانیایی چند روز قبل از اربعین، هفت موكب استودیویی به هفت زبان در قرارگاه این پویش در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) با هدف بحث و گفتگو پیرامون امام حسین (ع) اربعین و پخش برنامه ها در رسانه ها یا فضای مجازی كشورهای هدف فعالیت می کنند.

مسئول این قرارگاه مردمی اعلام کرد: برای شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در این طرح، فرصت ایفای نقش در طراز انقلاب اسلامی فراهم شده است و ستاد قرارگاه از 26 شهریور تشکیل شده اما موکب ها از 15 تا 17 مهر فعالیت خود را حضرت علی بن حمزه (ع) آغاز کرده اند.

وی اظهار کرد: مردم عزیز می توانند از طریق هشتگ های «فرق_الاربعین» و «hussainmagnetism» به پویش های اربعینی بپوندند.

وی با تشکر از همکاری تمام سازمان های مرتبط در این کار عظیم گفت: همکاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، صدا و سیما، سپاه پاسداران، رادیو «اربعین»، اعضای شورا و شهرداری شیراز، هیئات مذهبی مجمع خیران، گروه های جهادی و انقلابی مجمع «روهروان امر فارس»، نهاد نمایندگی های ولی فقیه در دانشگاه های شیراز، مسئول حوزه های علمیه کشور و ریاست حوزه های علمیه فارس و ... در این خصوص قابل تقدیر و قدردانی است.

کد خبر 980895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha