دولت های وابسته امارات و بحرین به آرمان فلسطین خیانت کردند

آیت الله رئیسی گفت: آنچه در امارات و بحرین اتفاق افتاد و برقراری ارتباط با رژیم منحوس اسرائیل را از مردم این کشورها نمی دانیم؛ بلکه مربوط به دولت هایی است که یا صهیونیسم اند و یا وابسته به آنها هستند، اینها به آرمان فلسطین خیانت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» شامگاه( 16 مهرماه) در مراسم شب اربعین حسینی در حسینیه جماران بیرجند با بیان اینکه امامان و پیشوایان دین، تمام تلاش آنها این بود که عاشورا زنده بماند، به طوری که امام سجاد(علیه السلام) 40 سال برای بقاء عاشورا اشک ریختند، گفت: مکتب عاشورا، انسان ساز و مقاوم ساز و موحدساز است و انسانهای موحد و انقلابی و در میدان می سازد.

 

وی با بیان اینکه خون امام حسین(علیه السلام) در جوامع بشری انسانها را ظلم ستیز بار می‌آورد، اظهار کرد: عاشورا باید بماند تا خط عبودیت پروردگار متعال بماند؛ لذا چنانچه عاشورا رخ نمی داد، از دین خدا جز پوسته ای باقی نمی ماند.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه پیام عاشورا در ساخته شدن جوامع بشری حکمرانی کند، گفت: آنچه امروز از آن به عنوان پیاده روی اربعین حسینی نام می بریم مقدمه برای ظهور است؛ اگر چه امسال بخاطر شیوع کرونا مراسم اربعین لغو شد؛ اما جریان اربعین هر سال دلها را بیشتر متوجه پیام امام حسین(علیه السلام) می‌کند و جذبه حسین ابن علی(علیه السلام) دلهای بیشتری را می‌گیرد و آنها جذب عاشورا و جذب دین خواهند شد.

 

مکتب شهید سلیمانی امتداد عاشوراست

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه عاشورا یک امتداد راهبردی دارد و امروز مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان امتداد عاشوراست و هرگز خون شهدا پایمال نخواهد شد، گفت: امروز جبهه مقاومت بین المللی با جریان راهپیمایی اربعین نماد پیدا می کند که این مشق برای ظهور است.

 

وی افزود: امروز عالم گرفتار جهل علمی و جهالت عملی است که خون مطهر ابی عبدالله این جهالت را از جوامع بشری می زداید و بجای آن تعقل و تدبر و قدرت تحلیل شکل می گیرد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز عالم گرفتار جاهلیت مدرن است، تصریح کرد: جاهیت مدرن امپراطوری رسانه ای را در اختیار دارد و قدرت ها به دنبال آن هستند و بدترین و زشت ترین مسائل اخلاقی و بزرگترین ظلم ها را به عنوان خوبی ها و حمایت به جامعه بشریت معرفی می شود نمونه آن داعش که یکی از دست پروده های جاهلیت مدرن است.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه جاهلیت مدرن گروه های داعشی و القاعده را به جان بشریت انداخته است، گفت: آنچه در امارات و بحرین اتفاق افتاد و برقراری ارتباط با اسرائیل را از مردم این کشورها نمی دانیم بلکه مربوط به دولت هایی است که یا صهیونیسم اند و یا وابسته به آنها هستند، اینها به آرمان فلسطین خیانت می کنند.

 

رئیس جمهور آمریکا منفور مردم جهان

وی با اشاره به اینکه امروز مردم جهان بیش از هر زمان دیگر از امریکا و رئیس جمهور آن نفرت دارند، گفت: رئیس جمهور منفور آمریکا امروز در بین مردم خود آمریکا هم منفور است.

 

رئیس قوه قضائیه به اشاره به مقاومت مردم یمن در برابر تجاوز سعودی ها و صهیونیست ها، گفت: مردم یمن با شکم گرسنه در مقابل جریان سعودی ایستاده اند و این بصیرت را شهدا ایجاد کردند، جهالت زدایی از اولین آثار خون مطهر شهدا است که روز به روز در سراسر دنیا توسعه می یابد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سخنان حضرت زینب(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام) در عالم روشنگری کرد، افزود: خون شهدای ما در عالم جهل زدایی می کند، امروز اربعین به انسانهای تحت ستم نوید می دهد که ظلم ماندگاری ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه باید این علم برافراشته بماند تا ظلم پا نگیرد، گفت: امام راحل در سال 42 پرچم را به نام عمل به حق و زدودن باطل برافراشتند و پرچم مقابله با ظلم روز به روز جریان حزب الله لبنان را قوی تر می کند، امروز یمن به دست یمنی ها اداره می شود، عراق نیز نیروهای بسیج مردمی آن است که از کشورشان دفاع می کنند.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عاشورا جلوه امید است و اربعین به مظلومان عالم پیام امید و مقاومت می دهد، عنوان کرد: جریان اربعین بسیار در فرهنگ دینی مهم است تا این علم برافراشته بماند تا ظلم در عالم پای نگیرد، لذا قدرت و توانایی ما از امتداد جریان عاشوراست.

 

 

کد خبر 980918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha