توجه به نیازهای کودک نوید بخش فردایی روشن است

میرغضنفری کودکان را سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه عنوان کرد و توجه به نیازهای اساسی آنان را نویدبخش فردایی روشن دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» امروز(چهارشنبه، ۱۶ مهر) در دیدار با کودکان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شماره 1 انزلی به مناسبت روز جهانی کودک، کودکان را آینده‌سازان جامعه اعلام کرد و افزود: رشد و بالندگی آنها با رعایت حقوق اولیه‌شان میسر بوده و این امر به توجه همگانی نیاز دارد.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: پرداختن به حقوق و نوع زیست کودکان یک اصل بنیادین در دنیای کنونی است که در ارتقای شاخص های زیستی و فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی کودکی را از مهمترین و موثرترین دوره های زندگی دانست که شخصیت فرد در آن مقطع شکل می گیرد.

 

به گفته میرغضنفری کودکان تنها به مراقبت‌های جسمانی نیاز ندارند بلکه تمامی ابعاد زندگی اجتماعی، عاطفی، شخصیتی و هوشی آنان به عنوان عوامل تعیین کننده و اساسی نیازمند رشد و پرورش است.

 

گفتنی است، در مراسم بازدید فرماندار و شهردار بندرانزلی، پیام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، پیمان نامه حقوق کودک و قسمت‌هایی از کتاب قصه های کربلا برای حاضرین قرائت و به شرکت کنندگان لوح و جایزه اهداء شد.

 

شعار امسال هفته ملی و روزجهانی کودک «آینده را باید ساخت» است که به دلیل تقارن این هفته با اربعین حسینی کودکان با هشتگ بچه های اربعین در شبکه های اجتماعی فعالیت های خود را به نمایش گذاشتند. 

کد خبر 980922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha