خدمت رسانی به نیازمندان و بیماران صعب العلاج در موکب مهدی موعود(عج)/طرح احسان قرآنی اجرا می‌شود

آبیار با اشاره به فعالیت موکب مهدی موعود(عج) در شهرستان فردوس به مناسبت اربعین حسینی گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، پرداخت اجاره‌بهای مستاجران و مغازه‌داران متضرر اقتصادی و کمک به هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت بخشی از خدمات این موکب بوده است.

«حمید آبیار» در گفت ‌و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات ارایه شده توسط موکب مهدی موعود (عج) مسجد جامع فردوس استان خراسان جنوبی در مسیر اجتماع عزاداران اربعین حسینی در شهرستان فردوس اظهار کرد: با رعایت موازین بهداشتی در این موکب که به مدت سه روز برپا است، اقدام به برپایی نمایشگاهی از تصاویر خدمت رسانی موکب مهدی موعود(عج) در مسیر پیاده روی اربعین سالهای گذشته کرده ایم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری موعود مسجد جامع فردوس شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی به کمک های مومنانه این موکب که تا پایان ماه صفر ادامه دارد، اشاره کرد و گفت: توزیع کمک های مومنانه به  نیازمندان، پرداخت اجاره بهای مستاجران نیازمند و 50 مغازه دار که درکرونا متضرر شدند،پرداخت کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج بی بضاعت بخش دیگری از خدمات ارایه شده توسط موکب مهدی موعود(عج) است.

 

آبیار به توزیع 500 بسته غذایی به همت این موکب به نیازمندان خبر داد و گفت: یک هزار غذای گرم نیز طبخ و توزیع خواهد شد.

 

مدیر موکب مهدی موعود(عج) در استان خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح«احسان قرآنی» در موکب مهدی موعود(عج) خبر داد و افزود: در این طرح ختم قرآن کریم هدیه به ارواح شهدا و اسرای کربلا،هدیه به ارواح شهید قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و خادمین مواکب اربعین انجام می شود.

 

وی با اشاره به پخش مستند«از فردوس تا فردوس» در 52 دقیقه به مناسبت اربعین حسینی از شبکه استانی خراسان جنوبی گفت: این مستند روایت تصویری از حضور موکب مهدی موعود(عج) در اربعین سال گذشته و خدمت رسانی بچه های مسجد در این موکب است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری موعود مسجد جامع فردوس شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: یکی از طرح های مهمی که ظرفیت اربعین حسینی در چهار سال گذشته فراهم کرد،«طرح اشتغال» است که در بحث اکتشاف معدن و گردشگری با استفاده از ظرفیت هایی که در این منطقه است سعی شده، منبع در آمدی برای جوانان ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی با حضور جوانان برای ارایه طرح هایی به منظور ایجاد اشتغال و جهش تولید گفت: موکب مهدی موعود(عج) فرصت و ظرفیت خوبی برای ارایه طرح و ایده در زمینه جهش تولید و سپس عملیاتی کردن این طرح ها  با کمک  خیرین شد.

 

مدیرموکب مهدی موعود(عج) در استان خراسان جنوبی با اشاره به ارایه خدمت این موکب در مسیر پیاده روی اربعین در سالهای گذشته اشاره و تصریح کرد: پذیرایی، اسکان، نانوایی، شارژ و امانات موبایل، پاسخگویی به مسائل دینی، توزیع سه وعده غذا، پیرایشگاه، شتسوی البسه،امورگمشدگان، خیاطی، فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، نقاشی، قصه گویی، بازگویی واقعه کربلا اربعین بخشی از خدمات این موکب واقع در مسیر پیاده روی کاظمین به کربلا بوده است.

کد خبر 980930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha