دشمن شناسی از ضروری ترین موضوعات اسلام است

حجت الاسلام عادلی دشمن شناسی را ضروری ترین موضوع در اسلام دانست و گفت: دشمن دانستن دشمن، دشمنی کردن با آن، آموختن شگردها و نقشه های دشمن از دشمن شناسی هم مهمتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام « ولی عادلی» شامگاه چهارشنبه(۱۶ مهر) در ویژه مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که در مسجد جامع سنگر برگزار شد گفت: اربعین امام حسین(علیه السلام ) از روزهای ویژه است.



رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به ویژگی های یک خانواده حسینی اظهار کرد: اولین ویژگی یک خانواده حسینی داشتن بصیرت و معرفت حسینی است.



وی با اشاره به اینکه شعور مقدم بر شعار است، افزود: اگر در ابتدا شعور واقع شود و متقابل او شعار باشد می توان روی او حساب کرد زیرا آن شعور قبل از بصیرت و شناخت انسان را حفظ می کند.



حجت الاسلام عادلی تصریح کرد: برای اینکه بصیرت و شعور حاصل شود باید یکسری اقدامات در خانواده حسینی شکل بگیرد تا این معرفت به دست آید و بر پدر خانواده واجب است همچون فراهم کردن روزی حلال بستری نیز فراهم کند که فرزندان دین شناس و دین باور بار بیایند.



وی گفت: اگر معاش خانواده فراهم نباشد ممکن است تبعات آن دامن جامعه را بگیرد خیلی ها بر اثر فقر و نداری گرفتار فحشا و منکر می شوند که باید گفت، چه حاکمان و قدرتمندان باعث این فقر شوند در این گناه شریک هستند و چه پدر و نان آور خانواده بخواهد کوتاهی کند باید در نزد خدا پاسخگو باشند.



حجت الاسلام عادلی اضافه کرد: هر کس برای روزی حلال زحمت بکشد ثوابش مانند مجاهدی است که در مقابل دشمن سینه سپر کرده است.



وی فراهم کردن بستر دین شناسی را از اقدامات مهمی دانست که بزرگ خانواده باید انجام دهد و ادامه داد: حالا که دلمان برای اینکه نمی توانیم امسال اربعین در کربلا باشیم، گرفته است باید دلمان را کربلایی کنیم و سفر روحانی به اربعین داشته باشیم.



حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمود «مردم شیفته دنیا هستند و دین لق لقه زبانشان است و تا زمانی که معیشت آنان فراهم باشد دین دارند و وقتی بلا نازل شود دینداران کم هستند» گفت: بنابراین اولین کاری که پدر خانواده باید انجام دهد این است که بستر  را برای دینداری فرزندانش فراهم کند.



وی دومین ویژگی یک خانواده حسینی را دشمن شناسی دانست و بیان کرد: مردم یا اهل تعمیق، اهل تتمیع (منافع طلب) یا اهل تحقیق و بررسی هستند.



حجت الاسلام عادلی افزود: مردم زمان امام حسین(ع) دشمن شناس نبودند و از طرفی کار دشمن بی تفاوت کردن مردم نسبت به مسائل است و معاویه تمام تلاشش این بود که مردم گرفتار جهل و نادانی بشوند.



وی با بیان اینکه بی تفاوتی یعنی همراهی با دشمن، تصریح کرد: یعنی آنهایی که نسبت به قیام عاشورا بی تفاوت بودند طرفدار یزید شدند چون سکوت کردند و از خود هیچ حرکت و اعتراضی نکردند.

 

کد خبر 980935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha