پیاده روی اربعین تمرین عاشقان حسینی برای ظهور

درویش با بیان اینکه اربعین مانند عاشورا یک اجتماع عظیم و خودجوش مردمی از جنس ولایتمداری است گفت: پیاده روی اربعین تمرین عاشقان حسینی برای ظهور است.

«رقیه درویش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اربعین را میعاد شیعیان در یک کنگره‌ بین‌المللى، جهانى دانست و اظهار کرد: اربعین یعنی در یک سرزمینى که خود آن سرزمین خاطره‌انگیز است و خاطره‌هاى باشکوه و عظیم بر جای مانده، سرزمینی که مزار کشته‌شدگان راه خدا است، پیروان تشیّع در آن دست برادرى و پیمان وفادارى بدهند.

 


این استاد اخلاق گفت: اربعین حسینی همانند عاشورا، یک اجتماع عظیم و خودجوش مردمی و یک راهپیمایی از جنس ولایتمداری است.



وی با اشاره به اینکه سیل حضور مردم و روان شدن کاروان های مردمی از هر قوم و نژاد و سلیقه و از هر شهر و دیار و از هر روستا و قریه به سمت کربلا نشان از این دارد که دل های همه مردم ما به یک جا یعنی کربلا نشانه رفته است، ادامه داد: این حرکت به ما می گوید که مردم ما قلبا عاشق اهل بیت(ع) و ولایت هستند و در مدار اسلام ناب محمدی می چرخند.



درویش تصریح کرد: چه خوب است آنها که در این سال ها تلاش می کردند تا صورت دیگری از مردم ما را نشان دهند از خواب غفلت بیدار شوند، چه آنهایی که آمریکا را بزک کرده بودند و چه آنها که غرب را تنها کعبه آمال ما می خواستند و دنبال این بودند تا ایران ما را سکولار و لیبرال نشان دهند.



وی اضافه کرد: اما اربعین نشان داد که مردم ما نه غرب زده هستند و نه دل در گرو آمریکا و فرهنگ غرب دارند، بلکه آنها مریدان حسین بن علی هستند و حاضرند از جان و مال خود گذشته و بی ریا و بی تکلف و با پای پیاده به سوی حرم سیدالشهدا(ع) در کربلا یعنی آن طرف دورتر از مرزهای ما بشتابند تا فقط ولایتمداری خود را نشان دهند.



درویش با نگاه به اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی در نگاه رهبر انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی در اول فرودین سال ۱۳۸۵ چنین بیان کردند«شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است که جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».



وی پیاده روی اربعین را تمرین عاشقان حسینی برای ظهور عنوان کرد و اظهارداشت: آیت الله بهجت نیز در خصوص پیاده روی اربعین فرمودند: «امام زمان (عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کند. بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند و پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای این کار است.»

کد خبر 981102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha