اربعین زمینه ساز حکومت مهدوی/ حضور نیافتن مردم ایران در پیاده روی امسال نوعی ولایت پذیری است

جانجانی با بیان اینکه اربعین زمینه ساز حکومت مهدوی است، گفت: این روز تجلی ظهور امام عصر(عج ) است.

زهرا جانجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار داشت: به فرموده امام حسن عسگری(ع ) یکی از نشانه های پنجگانه مومن کربلا بودن در ایام اربعین است.

وی افزود: امام حسن عسگری در یک هزار و چهارصد سال پیش بزرگترین همایش عالم را در یک زمان و مکان خاص اعلام می کند که قرار است زمینه ساز ظهور امام عصر باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در این روز تمام منتظرین عالم در یک مکان و زمان خاص آماده سازی حکومت مهدوی را اعلام می‌کنند، عنوان کرد: اربعین یادآور وقایع عاشورا است و نباید یاد امام حسین(ع ) فراموش شود.

وی خاطر نشان کرد: نباید قیام امام حسین(ع ) در دفاع از حق، زیر بار ظلم نرفتن، بازسازی سیره نبوی، شعار هیهات من الذله، احیای امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود.

جانجانی با بیان اینکه روز اربعین یکی از موارد زمینه ساز حکومت مهدوی و تجلی ظهور امام عصر(عج ) است، افزود: اگر این موارد در نظر گرفته شود امسال با توجه به اینکه به دنبال شیوع کرونا مردم ایران قادر به تشکیل تجمع نبودند و زیارت اربعین را در منزل به جا آوردند این نرفتن به زیارت اربعین نیز نوعی ولایت پذیر است.

این کارشناس مسائل مذهبی حضور نیافتن امسال مردم کشورمان در راهپیمایی اربعین تبعیت از ولایت دانست و بیان داشت: در واقع منتظران یاد می‌گیرند که اگر می‌خواهند منتظر واقعی باشند باید ولایت پذیر بوده و از ولی امر اطاعت کنند

وی خاطر نشان کرد: اربعین یادآور مصائب حضرت زینب روز انتظار و حزن، اندوه و عزاداری است و البته تنها مختص شیعیان تیست بلکه مختص تمام آزادگان دنیا است.

کد خبر 981110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha