تجمع عزادران اربعین حسینی در بندر آستارا برگزار شد

همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تجمع عزاداران حسینی در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با اربعین حسینی مراسم سوگواری اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) با حضور مردم ولایتمدار و حسینی آستارا و با رعایت پروتکل های بهداشتی در آستان مقدس امزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان برگزار شد.

 

مردم متدین بندر مرزی آستارا به ‌ویژه نوجوانان و جوانان در این تجمع در عزای سیدالشهدا (ع) به سوگواری پرداخته و اشک ماتم ریختند و ندای لبیک یا حسین(ع) سر دادند.

 

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در این مراسم با تسلیت اربعین حسینی به رشادت های سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش در قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) خون خود را داد و جانش را نثار کرد تا انسان ها را از جهالت نجات دهد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه خیلی از اتفاق هایی که در دنیا اتفاق افتاده ناشی از جهالت انسان ها بوده است، تصریح کرد: در قبل از اسلام اعراب جاهل کارهای بدی را مرتکب می شدند که پیامبر آمد و با عقلانیت آنان را به اسلام دعوت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام دوباره مردمان آن زمان دچار جاهلیت شدند، گفت: حضرت علی(ع) در دوران خود اسیر جاهلیت مقدس بودند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) توسط شمشیر جهالت به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: جهالت مقدس در روز عاشورا مقابل امام حسین(ع) ایستاد.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره اینکه آن کسی که بر بدن مبارک امام حسین(ع) شمشیر زد به امید رسیدن به بهشت مرتکب چنین اشتباهی شد،اظهارکرد: مواظب باشیم اسیر جهل مقدس ها نباشیم چرا که این جهل مقدس ها در طول تاریخ خیلی به ما آسیب زده است.

 

وی با بیان اینکه از این جهل مقدس ها کشورما نیز آسیب دیده است، افزود: برخی افراد بی بصیرت مقابل رهبر جامعه و حاکمیت اسلامی می ایستند و ارزش ها را زیر سوال می برند و این ها دچار جاهلیت هستند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه بشریت و دنیا به نوعی اسیر جاهلیت مدرن است، خاطرنشان کرد: داعش های نمونه بارز جاهلیت مدرن بود که با استفاده از تکنولوژی های مدرن، انسان های بی گناه را به قتل می رساندند.

 

امام جمعه بندر آستارا، بصیرت داشتن و موقعیت شناس بودن را از ویژگی های حضرت عباس(ع) عنوان کرد و گفت: با الگوگیری از علمدار کربلا بصرت خود را افزایش داده و دشمنان را شناخته و موقعیت شناس باشیم.

 

وی با بیان اینکه ما بیشتر از اینکه به سینه زدن نیاز داشته باشیم به بصریت نیاز داریم، تصریح کرد: تا بصریت نداشته باشیم و فلسفه قیام امام حسین(ع) را ندانیم در جهالت هستیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا یکی از مشکلات اساسی جامعه اسلامی را پی نبردن به حقیقت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: باید به عمق عاشورا و علت شکل گیری قیام عاشورا پی ببریم و از درس های آن عبرت بگیریم.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه به وعده خدا امیدوار نیسیتم و به اوج دین پی نبرده ایم، گفت: خدا در مورد ازدواج وعده داده است و کسانی که شرایط را دارند باید ازدواج کنند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: مسئولین باید شبانه روز تلاش کرده و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند تا جوانان نیز ازدواج کنند.

 

گفتنی است، مداحی مداحان اهل بیت(ع) و سینه زنی عزاداران، قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه آستارا از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

 

 

کد خبر 981123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha