۱۳۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان سقز توزیع شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفت: به مناسبت اربعین حسینی، یک‌هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان شهر سقز توزیع شد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: به مناسبت اربعین حسینی یک‌هزار و 300 پرس غذای گرم در دو وعده نهار و شام اربعین تهیه  شد که با کمک گروههای جهادی و ماموستایان و کانون‌های فرهنگی هنری و خیریهها به دست نیازمندان رسید.

 

وی افزود: خانه سالمندان، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و مرکز معلولان سقز در روز اربعین حسینی، مهمان موکب اربعینی سقز بودند.

 

حجت الاسلام  رازیانی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته مراسم باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) و برپایی موکب برگزار می‌شد، اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مانند سال‌های گذشته پیاده‌روی نخواهیم داشت و موکب‌های اربعین تبدیل به ایستگاه‌های سلامت محور شده‌اند.

 

وی گفت: هرچه مسلمانان دارند، از محرم و صفر است و تجلی این دو ماه در ایام اربعین به عنوان نمایش وحدت، انسجام و حماسه مسلمانان تبلور پیدا می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: دهه آخر ماه صفر با اربعین امام حسین علیه‌السلام آغاز می‌شود و اربعین زنده کننده حماسه عاشورا و یادآور شرافت، عزت، ایثار، جوانمردی، روح آزادگی و عدالت‌خواهی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز یادآور شد: اربعین یعنی ادامه‌ی ارتباط با امام حسین علیه‌السلام و انقلاب حسینی(ع) و حرکتی سیاسی علیه مستکبرین است و باید بدانند در مقابل جبهه سازش، جبهه مقاومت همیشه ایستاده و مقاوم است.

 

رازیانی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی اوج ارادت، عشق و علاقه مسلمانان شیعه و سنی به امام حسین(ع) را نشان می‌دهد، عنوان کرد: اربعین نماد قدرت، اتحاد، یکدلی و همبستگی ملت‌های جهان اسلام بوده و سبب پیشرفت و موفقیت کشور می‌شود.

 

وی گفت: کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حفظ جان مردم، موجب محدودیت در برگزاری آئین‌های عزاداری شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز افزود: برای جایگزینی برنامه‌های فرهنگی به‌جای پیاده‌روی اربعین، با همکاری نهادهای اجرائی شهرستان غذای گرم برای مناطق فقیر و محروم پخت و توزیع شد.

 

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: بخشی از نذورات جمع آوری شده در موکب‌ها با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، به تهیه غذای گرم و توزیع در میان نیازمندان اختصاص یافت.

 

وی در پایان گفت: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و کانون‌های فرهنگی تبلیغی پویان در راستای کمک‌های مومنانه و تهیه بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر و مواد ضدعفونی و ماسک تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

کد خبر 981183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha