سازش در اختلاف طایفه ای که منجر به قتل ۴ نفر شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۱ زاهدان اختلاف طایفه ای که منجر به قتل ۴ نفر شده بود به سازش ختم شد.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی امروز در گفت و گو با شبستان اظهار کرد:  با ارجاع یک فقره پرونده اختلاف طایفه ای به شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان که در آن 4 نفر به نام های (لعل بخش بلوچ زهی، نبی بخش بلوچ زهی، ذاکر بلوچ زهی و حسین آسکانی) به قتل رسیده بودند تلاش اعضای شورای حل اختلاف برای سازش و پایان دادن به اختلافات موجود و  پیگیری امورات از طریق مبادی قانونی آغاز شد.

وی افزود: استمرار این اختلاف منجر به ادامه خون ریزی های بیشتر می شد که تلاش ها برای حل این اختلاف کهنه با شدت و همت بیشتری آغاز شد.

بندانی ادامه داد: در جلسه ای که با حضور امام جمعه اهل سنت زاهدان و طرفین دعوی برگزار شد پس از استماع بیانیات طرفین و گفت و گو طولانی با طرفین پرونده توافق شد اختلافات موجود بین چند طایفه خاتمه یابد و دیه مقتولان به خانواده ها پرداخت و از ادامه اختلافات و انتقام جویی های شخصی خودداری شود.

بندانی بیان کرد: نهایتا پس از پیگیری های فراوان این اختلاف به سازش ختم شد و در ادامه طرفین صورت جلسه سازش امضا کرده و خواهان مختومه شدن پرونده در محاکم قضایی شدند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف 21 زاهدان در این زمینه گفت: تداوم این گونه اختلافات می تواند منجر به انتقام جویی های شخصی متعدد شود و بار نا امنی فراوانی برای جامعه به دنبال داشته باشد که با یاری خداوند و تلاش اعضای شورای حل اختلاف این اختلاف دیرینه به سازش ختم شد.

 

کد خبر 981427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha