️ ارائه خدمات سلامت روان در مراکز خدمات جامع سلامت

علی اصغر خیرخواه گفت: هفته سلامت روان از ۱۸ الی ۲۴ مهرماه است و امسال شعار روز جهانی سلا مت روان، «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه و همه جا» است.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک هفته سلامت روان با تاکید بر اهمیت سلامت روان، گفت: هفته سلامت روان از ۱۸ الی ۲۴ مهرماه است و امسال شعار روز جهانی سلا مت روان، «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه و همه جا» است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: شواهد موجود نشان می دهد که همه گیری بیماری کرونا در جامعه، منجر به ابتلا و مرگ تعدادی از همشهریان مان شده است و بدون تردید یکی از مهمترین تبعات این همه گیری عوارض روانشناختی به جامانده از آن است به گونه ای که درگروه های مختلف جامعه موجب افزایش استرس، اضطراب و ترس زیاد شده است و از سوی دیگر در قرنطینه خانگی ماندن نیز ممکن است موجب غمگینی، بی حوصلگی و ترس شود.

وی اظهار کرد: برای این که در شرایط کنونی درگیری با کرونا حال افراد بهتر شود لازم است در مورد حس‌ها و نگرانی های خود با دوستان و خانواده، صحبت کرده و از تماس تلفنی و تصویری استفاده کنید و با اطرافیان در ارتباط بوده و سعی کنید فعالیت‌های هر چند کوچکی در منزل انجام دهید.

خیرخواه اضافه کرد: به خصوص فعالیت‌هایی که قبل از شیوع کرونا برای شما لذت بخش بود همچون مطالعه، تماشای فیلم و بازی، مهم است که خود را سرگرم کرده و بیکار نباشید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: اگر برای چند روز متوالی و با وجود به کارگیری روش های خود مراقبتی نتوانستید عملکرد روزمره خود را حفظ کنید یا نشانه ها برای شما آزاردهنده بود با پزشک، روانشناس، یا روانپزشک مشورت کنید.

وی تاکید کرد: معاونت بهداشتی برنامه هایی را برای استفاده حداکثری از این ایام در دستور کار قرار داده است به طوری که در حال حاضر بسیاری از خدمات سلامت روان از جمله غربالگری وضعیت سلامت روان افراد و ارائه مداخله های مختصر روانشناختی در زمینه افسردگی اضطراب، وسواس و سایر اختلالات انجام می شود و مداخله های روانشناختی در زمینه کودک آزاری، همسرآزاری و اعتیاد نیز در مراکز جامع سلامت ارائه می شود.

خیرخواه در خاتمه با تاکید بر خودمراقبتی، عنوان کرد: تا جایی که امکان دارد خواب، استراحت کافی و تغذیه سالم داشته باشید، مصرف کافئین را محدود کرده، مایعات کافی بنوشید و خودتان را دوست داشته باشید.

کد خبر 981428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha