​بیش از ۸۲ قلم ماده موثر دارو در داخل ایران تولید می شود

ستاری گفت: بیش از ۸۲ قلم ماده موثر دارو در داخل ایران تولید می شود و این اقدام از خروج ۴۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سورنا ستاری» صبح امروز (شنبه 19 مهر) در حاشبه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان گلستان در مرکز نوآوری گرگان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خرسند هستیم که توانستیم بار دیگر به استان گلستان سفر کنیم و از همکاری های مجموعه استانداری گلستان از فعالیت های دانش بنیان تشکر می کنم.

 

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: دانش بنیان یک فرهنگ عمومی است و درصدد آن است که یک اکوسیستمی به وجود بیاورد که بخش خصوصی بر روی جوانان سرمایه گذاری کند.

 

ستاری ابراز داشت: انتظار داریم که بخش خصوصی به فعالیت های دانش بنیان ورود بیشتری پیدا کنند و در طول این سالها قدم های خوبی در این زمینه در استان گلستان برداشته شده است.

 

وی به تاثیر حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان در سرعت بخشیدن به فعالیت های فناورانه در جامعه اشاره کرد و گفت: کمک های دولت به عنوان انگیزه اصلی برای اجرای فعالیت های دانش بنیان نباید در نظر گرفته شود و این اعتبارات بخش خصوصی است که می تواند سرعت بیشتری به فعالیت های دانش بنیان دهد.

 

معاون علمی رئیس جمهور تاکید کرد: اختراعات دانش بنیان زمانی خروجی مناسبی دارد که در بازار مشتری داشته باشد و اختراعات زمانی اثرگذار است که بتواند بازار یا بخش خصوصی حمایت از آن داشته باشد.

 

ستاری تاکید کرد: در حوزه مواد اولیه دارویی بیش از 82 قلم ماده موثر دارو در داخل ایران تولید می شود که این اقدام می تواند وابستگی ها در حوزه دارویی با کشورهای خارجی کمتر کند و نزدیک به 400 میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می کند.

کد خبر 981462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha