ایجاد ۲هزار و ۷۰۰  فرصت شغلی موقت با صادرات انار نی‌ریز

بصیری گفت: با صادرات انار نی‌ریز به كشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، كره جنوبی، روسیه و بعضی از كشورهای اروپایی، ۲هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی موقت فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (شنبه 19 مهر) با اشاره به شهرت انار «رباب» شهرستان نی ریز به خبرنگاران گفت: بخش عمده انار تولید شده در نی ریز، رقم «رباب» است كه فیبر بالایی دارد و بازار پسندی آن نیز شهرت جهانی دارد.

 مدیر جهاد كشاورزی نی‌ریز افزود: سه هزار هکتار از باغ های نی ریز به کشت انار اختصاص دارد که سالانه از آنها 60 تن انار برداشت می شود.

وی اضافه کرد: شهرستان نی ریز مقام اول کشت انار فارس را دارد اما به علت سرمازدگی بهاره و پاییزه، تولید این محصول با 40  درصد کاهش مواجه شده است.

بصیری اعلام كرد: با صادرات انار نی‌ریز به كشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، كره جنوبی، روسیه و بعضی از كشورهای اروپایی، 2هزار و 700  فرصت شغلی موقت فراهم می شود.

وی با اشاره به ظرفیت صنایع تبدیلی در نی ریز گفت: با فعالیت كارخانه های صنعتی فرآوری انار در این شهرستان، محصولاتی مانند آب انار، رب انار، سس، شربت، ژله، بستنی، سركه، لواشک انار و ... تولید می شود که برای کشور ارزآور بوده است.

بصیری تاکید کرد: در سال های اخیر، تولید محصولات سالم و گواهی شده نیز در اولویت جهاد کشاورزی نی ریز قرار گرفته و سال قبل نخستین گواهی ارگانیک محصول انار فارس در این شهرستان تحت نظر مركز ملی تایید صلاحیت ایران صادر شد.

کد خبر 981558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha