پخت و توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم در نکا

حجت الاسلام فعالی گفت: همزمان با اربعین حسینی و به همت هیئت مذهبی و خیران،۵ هزار پرس غذای گرم در نکا پخت و در بین مردم توزیع شد.

حجت الاسلام « حسینعلی فعالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: اطعام دهی در اربعین حسینی یکی از سنت های دیرین مردم مازندران و کشورمان ایران است که سالیان سال برگزار می وشد و امسال به دلیل شیوع کرونا با روش دیگری برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم اربعین، پخت غذای گرم و توزیع آن در بین نیازمندان نکایی با مشارکت خیرین و هیئت های مذهبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام و غذای نذری در بین مردم توزیع شد.

وی یادآور شد: تلاش برای زنده نگه داشتن نام و یاد اهل بیت(ع) و شهدای دشت کربلا، سنتی دیرین در بین مردم است و عزاداری ها و اطعام دهی حتی با کرونا هم متوقف نشد؛ اما به روش جدیدی برگزار شد.

 

حجت الاسلام فعالی گفت: همزمان با اربعین حسینی و به همت هیات مذهبی و خیران،5 هزار پرس غذای گرم در نکا پخت و در بین مردم توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش یادآور شد: این مراسم معنوی در نکا باحضور جمعی از عاشقان و دلدادگان این امام مظلوم و به همت هیات مذهبی و هیات دلسوختگان بقیع نکا و همچنین مراسم جاماندگان اربعین به همت موکب انصارالحسین(ع) در مصلای نکا با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد.

کد خبر 981572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha