۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس خراسان جنوبی رونمایی شد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، کتاب «سوگند مقدس» و «آرام پرتلاطم» درباره زندگی و خاطرات ۲ بانوی امدادگر استان خراسان جنوبی در دوران جنگ تحمیلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، طی آئینی با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی و سایر متولیان صبح امروز (۱۹ مهر) از کتاب‌های«سوگند مقدس» شرحی از زندگی امدادگر دفاع مقدس خدیجه کاسه سنگی و کتاب صوتی «آرام پر تلاطم» خاطرات عذرا بیابانی دیگر امدادگر این دوران رونمایی شد.

 

سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان با موضوعات کودک و نوجوان، خاطرات دفاع مقدس، پژوهشی و خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به چاپ رسیده یا تالیف و چاپ آن در دست اقدام است.

 

 

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی مشارکتی تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بهمن‌ماه ۹۱ راه‌اندازی شده که هم‌اکنون بیش از هفت هزار و ۹۲۹ عنوان کتاب با هشت و  ۶۶۵ نسخه کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

 

« محمد دهقانی فیروزآبادی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به نقش رزمندگان و امدادگران در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز به برکت ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران نظام جمهوری اسلامی پس از ۴۰ سال همچنان ایستاده و سرافراز است.

 

وی بیان کرد: در شرایط کنونی با شیوع ویروس کرونا نیز کادر درمان و بهداشت در خط مقدم مقابله با این بیماری تاکنون از خودگذشتگی‌های زیادی داشته است.

 

گفتنی است؛ این کتاب‌ها را دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گردآوری و به چاپ رسانده است.

کد خبر 981598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha