برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی 

امیر رضا امیری گفت: هم زمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت برگزار شد.

«امیر رضا امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به برنامه های کانون در ایام اربعین حسینی، گفت: هم زمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری اميرالمومنين(ع) روستای امیر آباد کهنوج افزود: یکی از برنامه های این مراسم سخنرانی بود و سخنران در باب فضائل امام حسین (ع)، اهداف قیام عاشورا، فلسفه اربعین حسینی و نقش حضرت زینب (س) در روشنگری وقایع کربلا سخنرانی کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این با اعضای کانون در گلزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج حضور یافته و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرده و با آرمان های آنها تجدید میثاق کردیم.

امیری ابراز کرد: همچنین در جوار شهدای گمنام به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هدیه به ساحت مقدس امام حسین (ع)، شهدا و اسرای کربلا  زیارت اربعین و زیارت عاشورا را قرائت کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری اميرالمومنين(ع) روستای امیر آباد کهنوج اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در اربعین حسینی برپایی ایستگاه صلواتی بود که با توجه به شیوع کرونا در این ایستگاه بسته فرهنگی عرضه شد.

وی عنوان کرد: ویژه برنامه های اربعین حسینی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اسرای کربلا و همچنین تبیین قیام عاشورا اجرا شد.

امیری در خاتمه تاکید کرد: خداوند را شاکریم علی رغم شرایط فعلی و محدودیت های کرونایی اما توفیق داد که با رعایت کامل نکات بهداشتی مراسم عزاداری اربعین حسینی را برگزار کنیم.

کد خبر 981677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha